۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۲۵۶

پارلمان اروپایی اساس تشکیل کشور فلسطینی را به رسمیت شناخت

خبرگزاری رسا ـ پارلمان اروپایی قطعنامه ای را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی با 498 رای موافق در مقابل 88 رای مخالف،تصویب کرد.
پارلمان اروپا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پارلمان اروپایی قطعنامه ای را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی با 498 رای موافق در مقابل 88 رای مخالف،تصویب کرد.

 

در نشست اولیه که روز گذشته در «استراسبورگ» برگزار شد اعضای پارلمان اروپایی نتوانستند گفتگوهای جامعی در این باره انجام دهند اما امروز (چهارشنبه 26 آذر) در نهایت آنها قطعنامه ای تصویب کردند که از اساس کشور فلسطینی را تایید کرده و مورد حمایت قرار می دهد.

 

پارلمان اروپایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که راه حل تشکیل کشور فلسطینی در سرزمین های اشغالی باید دست به دست مذاکرات صلح دهد تا در نهایت مشکل فلسطین و رژیم صهیونیستی حل شود.

 

تعداد زیادی از 28 عضو اتحادیه اروپا موافق به رسمیت شناختن کامل کشور فلسطینی هستند اما تا کنون سوئد تنها عضوی است که به طور رسمی فلسطین را به عنوان یه کشور مستقل به رسمیت شناخته است.

 

این قطعنامه در حالی تصویب شده که فلسطینی ها قرار است به زودی درخواست خود به شورای امنیت سازمان ملل برای عقب شینی کامل رژیم صهیونیستی از بیت المقدس و کرانه باختری به مرزهای 1967 در بازه زمانی دو سال آینده ،ارائه دهند.

 

بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیوینستی مخالف هر گونه قطعنامه ای است که بر اساس آن،فلسطین به مناطق اشغال شده بیت المقدس و کرانه باختری بازگردد.

 

وی مدعی است که این اقدام می تواند موجب به وجود آوردن مشکلات منطقه ای شود./982/د102/ک

 

ارسال نظرات