۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۴۱۵
همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

نخستین کنگره شهدای دانشجو و گمنام خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه نخستین کنگره شهدای دانشجوی خراسان شمالی و پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه های استان با حضور مشترک جامعه دانشگاهی و حوزوی استان برگزار شد.
کنگره شهداي دانشجوي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز بیست و هفتم آذر، همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه نخستین کنگره شهدای دانشجوی خراسان شمالی و پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه های استان با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی، طلاب و دانشجویان و خانواده شهدا و جانبازان در محل تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد.

 

در این مراسم سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی به عنوان سخنرانان محوری به ایراد سخنرانی پیرامون موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

 

در نخستین کنگره شهدای دانشجوی خراسان شمالی و پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه های استان از شش کتاب «بچه مایه دار» درباره سیره شهید دانشجو محسن محمدزاده، «ترم آخر» درباره سیره 98 شهید دانشجوی استان، « 14 روایت» درباره شهیدان نظم بجنوردی و حمید دستجردی، «سفر ناتمام» زندگی شهید جلال الدین مؤفق و کتاب «ساق شکسته» معرفی حجت الاسلام شهید حسن محقر رونمایی شد.

 

همچنین در این مراسم از پایگاه اینترنتی «عطر فردوس»، بانگ اطلاعاتی شهدای دانشجوی استان خراسان شمالی و نیز تمبر یادبود این کنگره رونمایی شد.

 

افزون بر این در کنگره 98 شهید دانشجوی خراسان شمالی و پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه های استان، شهید «حجت الاسلام حسن محقر» که یکی از شهدای طلبه و دانشجوی خراسان شمالی محسوب است به عنوان شهید شاخص دانشگاهی استان معرفی و از تندیس این شهید بزرگوار نیز پرده برداری شد.

 

در آیین امروز میرغفاری، از راویان برجسته کشوری به سبک جدید و در قالب پرده خوانی روایتگری هایی در زمینه دفاع مقدس و نقش شهدای طلبه و دانشجو در هشت سال جنگ تحمیلی ارائه داد.

 

در مراسم افتتاحیه کنگره شهدای دانشجوی استان خراسان شمالی فیلم های کوتاهی از زندگی 15 شهید دانشجوی استان برای حاضران و شرکت کنندگان پخش شد که فضایی معنوی به مراسم بخشید.

 

احمد محقر، رییس دانشگاه دولتی بجنورد و رییس کنگره شهدای دانشجوی استان خراسان شمالی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس علی الخصوص شهدای دانشجو و طلبه، شمار شهدای دانشجوی این استان را 98 شهید اعلام و اظهار کرد: ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

 

وی اضافه کرد: شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان 71 شهید، فاروج و شیروان 9 شهید، جاجرم و گرمه 11 شهید، اسفراین سه شهید و شهرستان مانه و سملقان نیز چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

محقر که خود از خانواده شهدا و ایثارگران بوده و حجت الاسلام حسن محقر، شهید شاخص طلبه و دانشجوی استان خراسان شمالی برادر وی است، افزود: ترویج فرهنگ شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا فرهنگ تسلیم ناپذیری را در جامعه گسترش خواهد کرد.

 

به گفته وی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت کشور و نظام اسلامی را در برابر دشمنان بیمه می کند به همین دلیل می بایست همه اقشار جامعه علی الخصوص دانشجویان و طلاب در تداوم راه روشن شهدا پیشگام و پیشتاز باشند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات