۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۴۶۸

تلاش انگلیس برای حفظ نام حماس در لیست سیاه اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ مقامات انگلیسی اعلام کردند که با وجود رای مثبت دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به حذف نام حماس از لیست سازمان‎هایی که تروریستی محسوب می‎شوند، این کشور تمام تلاش خود را برای باقی ماندن نام حماس در لیست سیاه اتحادیه اروپایی به کار خواهد گرفت.
مبارزان عضو حماس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات انگلیسی اعلام کردند که با وجود رای مثبت دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به حذف نام حماس از لیست سازمان‎هایی که تروریستی محسوب می‎شوند، این کشور تمام تلاش خود را برای باقی ماندن نام حماس در لیست سیاه اتحادیه اروپایی به کار خواهد گرفت.  
 
دفتر امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع دولت انگلیس اعلام کرده است که تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر حذف نام حماس از لیست سیاه این اتحادیه تجدید نظر لندن در سیاست طرفداری از اسرائیل را به همراه نخواهد داشت.
 
سخنگوی دفتر امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع انگلیس اعلام کرد: ما در حال بررسی جزئیات حکم صادر شده هستیم و با شرکایمان همکاری می کنیم تا مطمئن شویم که نام حماس در لیست سیاه اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.
 
 
این در حالی است که آمریکا نیز به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در دنیا از اتحادیه اروپا خواست که تحریم های وضع شده علیه حماس را لغو نکند.
 
جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن قصد ندارد هیچ تجدیدنظری در سیاست بلند مدت خود در قبال حماس صورت دهد./990/ب902/ک
ارسال نظرات