۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۴۷۲
رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

بیگانه شدن نخبگان از مسائل دینی هدف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در ابعاد مختلف، گفت: از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل هاشم، رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که توطئه جدای میان حوزه و دانشگاه را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه وحدت میان این دو نهاد به کار برد.

 


وی با بیان این‌که دوری نسل جوان از اسلام ناب یکی از اصلی ترین توطئه‌های دشمنان است، گفت: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است، چنانکه از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام را می توان دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی عنوان کرد.

 


حجت الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر این‌که وحدت علمای دینی می تواند انگیزه معنوی میان دانشجویان و حوزویان برای تحقق وحدت در عمل را ایجاد کند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت های علمی کشور معنا می بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی امام خمینی برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود.

 


وی معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف و حرکت به سمت جامعه اسلامی مستقل و الگو دانست و گفت: دشمنان با ترویج فساد و بی بند و باری، مدگرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی سعی دارند، حوزویان را نسبت به دانشگاهیان و دانشگاه را نسبت به حوزه بدبین کنند.

 


رییس عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه دانست و به تشریح رسالت خطیر اساتید حوزه و دانشگاه در تربیت نسل پویا و آینده‌ساز برای جامعه اسلامی ایران پرداخت و گفت: طلاب و دانشجویان نیز باید از مسائل و جریان‌های سیاسی داخل و خارج از کشور آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند.

 


وی با تأکید بر این‌که حوزه و دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب ها، گروه ها و جریان ها و جناح های سیاسی باشد، گفت: بصیرت حوزویان و دانشگاه عامل شکست دشمنان در دهه های گذشته بوده است، از این رو باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن مجهز باشید، که این امر تنها با ولایت‌مداری محقق خواهد شد.

 


حجت الاسلام آل‌هاشم در پایان به تشریح اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه پرداخت و با اشاره به توطئه جدید آمریکا و برخی از حکام کشورهای مرتجع عربی منطقه در کاهش شدید قیمت نفت اظهار داشت: نظام اسلامی ایران همواره مورد تهدیدها و تحریم‌های مختلف دشمنان مواجه بوده، به یقین کشور با درایت رهبری نظام از این برهه نیز عبور خواهد کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات