۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۵۶۵
آیت الله طبرسی:

کاهش قیمت نفت نمی تواند مانع تحقق اهداف نظام اسلامی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که این گونه اقدامات نمی تواند مانع رسیدن کشورمان به توسعه و پیشرفت شود، تصریح کرد: این کشورهای متخاصم باید بدانند که ملت ایران هیچ گاه از حقوق به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله‌ نورالله‌ طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان تأکید بر پرهیز خانواده ها از هزینه ها و تشریفات غیر ضروری در امر ازدواج گفت: متأسفانه این گونه هزینه موجب ترس جوانان از ازدواج می شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: باید ازدواج آسان و پایدار در بین خانواده‎ها و جوانان ترویج داده شود و این امر مستلزم ساده‎زیستی و دوری از تجملات و شناخت عمیق زوجین است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که افزایش سن ازدواج به صلاح جامعه نیست، خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان باعث تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در جامعه می‎شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ازدواج منطبق با آموزه ‌های دینی و اصول اسلامی اساس یک جامعه موفق را تشکیل می ‌دهد، افزود: توجه به ازدواج آسان و سخت ‌گیر نبودن خانواده‌ ها نسبت به جوانان موجب کاهش نابسامانی ‌ها و ناهنجاری اخلاقی در جامعه می‌شود. 

 

وی با بیان این که مسؤولان باید زمینه ازدواج آسان برای نسل جوان را فراهم کنند، تصریح کرد: فراهم کردن تسهیلات مناسب در این خصوص موجب گسترش فرهنگ ازدواج در جامعه خواهد شد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که خانواده در نظر شرع مقدس اسلام جایگاه والایی دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل توجه نکردن به نظر شرع مقدس اسلام، شأن خانواده پایین آمده و این کانون انسان‏ ساز، منزلت خود را از دست داده است.

 

آیت ‏الله طبرسی با بیان این که اسلام، مهریه سنگین را منع نکرده است، تاکید کرد: در سیره و روش اسلامی مهریه باید پرداخت شود، به همین دلیل توصیه شده که سبک باشد.

 

وی تصریح کرد: اسلام به موضوع ازدواج توصیه جدی دارد و حتی روایت دارد که بدترین مرگ برای کسی است که بمیرد و ازدواج نکرده باشد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های برخی کشورهای عربی نظیر عربستان برای تضعیف جایگاه نظام اسلامی در عرصه جهانی، گفت: دنیاطلبی موجب شده این کشورها برای منافع خود دست به هر کاری بزنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تلاش اخیر عربستان برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: این اقدام عربستان برای تسلیم کردن ایران اسلامی در مذاکرات هسته است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که این گونه اقدامات نمی تواند مانع رسیدن کشورمان به توسعه و پیشرفت شود، تصریح کرد: این کشورهای متخاصم باید بدانند که ملت ایران هیچ گاه از حقوق به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

 

وی عربستان را هم پیمان آمریکا در منطقه دانست و گفت: این کشور به ظاهر اسلامی برای تحقق منافع آمریکا در منطقه دست به هر کاری خواهد زد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جلوگیری از توطئه های دشمنان مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید در جهت تحقق و عملی شدن آن از همه ظرفیت ها بهره گرفت.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حضور میلیونی هشدار بزرگی برای دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم با حضور خویش در اربعین به رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی نشان دادند که ملت‌های مسلمان جهان به زودی ریشه شما را در زمین می‌خشکانند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دولت عراق نیز به خوبی توانست امنیت این مراسم را تأمین کند، بیان داشت: دولت عراق ثابت کرد به تنهایی می تواند امنیت این کشور را تأمین کند و نیازی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیست.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اشاره کرد و گفت: وحدت و همدلی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است./950/پ201/ب1

ارسال نظرات