۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۳۶۵۸۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

پیاده‌روی زائران امام رضا ادامه مانور قدرتمند اربعین است/کسی در کشور نمی‌تواند با آرم لاییک به قدرت برسد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر بعضی جریان‌های سیاسی به دنبال هم‌دستی با دشمن باشند و عامل اجرایی قدرت نرم دشمن در داخل کشور و به‌خصوص در مراکز حساس نخبه پرور دانشگاهی، باید بدانند که این قدرت نرم اسلامی در برابر آنان وجود دارد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع) به دهه آخر ماه صفر و درس‌های قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در حساس‌ترین موقعیت‌ها نیز در رهنمودهای خود نقشه راهی ارائه می‌کردند.

 

وی بابیان این‌که نقشه راه امام حسین(ع) برای تمام افراد می‌تواند راه گشا باشد، افزود:این نقشه راه برای کسانی که بناست مسیر انقلاب را تداوم ببخشند بناست ملحق به کربلا و عاشورا ملحق بشوند، «علیکم بالصبر و الجهاد» است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به بیان این‌که اگر بتوانیم در سایه این دو ماه عزاداری، این دو ویژگی را در خود نهادینه کنیم، یعنی در زندگی فردی، شئون خانوادگی، خط سیاسی و حرکت‌های اجتماعی خود، مقاومت و مجاهده داشته باشیم، یعنی حسینی هستیم و به کربلا متصل می‌شویم.

 

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت نرم اسلام بود

وی، پیاده‌روی عظیم اربعین را نمایشگاهی برای معرفی نقشه راه ابی‌عبدالله(ع) دانست و ادامه داد: در واقع، ما یک مانور قدرت نرم به دنیا نمایش دادیم که نشان دهیم دو عصاره‌ای که سیدالشهدا (ع) به‌ عنوان نقشه راه برای ما باقی گذاشته‌اند در ما زنده است؛ این‌ها مانور قدرت نرم اسلام است.

 

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که دشمن از رویارویی مستقیم با ایران هراس دارد، خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با قدرت  سخت و رویارویی نظامی ما را از پای در بیاورد زیرا ما توانسته‌ایم در هشت سال دفاع مقدس عبرتی به دشمن دهیم که جرأت رویارویی نظامی با ما را ندارد و در مقابل، بناست آنان باقدرت نرم با ما روبرو شود.

 

پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) دنباله مانور قدرت اربعین است

وی با یادآوری این‌که دشمن به دنبال کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است، اضافه کرد: پیاده‌روی زائرین امام هشتم (ع) در ادامه مانور پیاده‌روی اربعین است که به دشمن نشان می‌دهد قدرت نرم ما به‌اندازه‌ای زیاد است که دشمن جرأت نخواهد داشت سفره اسلام و دین را از زیر پای این مردم بکشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اگر بعضی جریان‌های سیاسی به دنبال هم‌دستی با دشمن باشند و عامل اجرایی قدرت نرم دشمن در داخل کشور و به‌ ویژه در مراکز حساس نخبه پرور دانشگاهی، باید بدانند که این قدرت نرم اسلامی در برابر آنان وجود دارد.

 

کسانی که سبب لبخند دشمن می‌شوند خائن هستند

وی به تجربه 35 ساله مردم ایران در دشمنی با آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: مردم تجربه دشمنی 35 ساله آمریکا و عوامل آن را در داخل و خارج کشور دارند و باید اعلام کرد اگر عده‌ای بخواهند دست به حرکت‌هایی که سبب لبخند زدن دشمن می‌شود، بزنند، در برابر بینش مردم چهره یک خائن را پیدا خواهند کرد.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که کسی نمی‌تواند در این کشور با آرم لائیک بودن به قدرت برسد، خاطرنشان کرد: ولایتی که امروز در رأس این نظام است، تداوم همان ولایت سیدالشهدا است که 20 میلیون انسان را در کربلا حاضر کرد؛ نمودار وابستگی به رهبری و وابستگی به مقام ولایت در این نظام، پیاده‌روی زیارت اربعین بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نماز جمعه نیز در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی در موضوع تغذیه اسلامی با یادآوری اینکه طبق دستور قرآن در آیه «فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِه»، انسان‌ها باید بر طعام و غذای خود تأمل کنند، گفت: تأمل در تغذیه از سه جنبه اهمیت تغذیه و نقش آن در سعادت و شقاوت، تأمل در نوع غذا و آداب تغذیه و نوع غذا خوردن دارای اهمیت است.

 

وی به کلام خدا که می‌فرماید: «باغستان‌ها و بوستان‌هایی با درختان بزرگ و تناور رویاندیم که از آن‌ها میوه‌هایی به عمل آید»؛ نکته تفسیری این آیه در این است که برخی معتقدند این آیه برای جریانی غیر از طعام است اما تعدادی از مفسرین بزرگ، بر این باورند که این آیه بیانی برای طعام است.

 

خوردن گوشت زیاد در آموزه‌های اسلامی مذموم است

امام‌جمعه مشهد مقدس به مذموم بودن خوردن گوشت زیاد در وعده‌های غذایی اشاره کرد و گفت: خداوند عمده غذا را از گیاهان می‌داند، انسان در مقام تغذیه باید بیشتر از گیاهان، میوه‌ها و مواد خوراکی که از می‌روید، استفاده کند، گوشت‌خواری در حد ضرورت و لزوم برای تأمین نیاز پروتئین حیوانی بدن انسان است و خوردن بیشتر از آن در آموزه‌های دین مذموم است.

 

وی به دوازده خصلت موجود در سفره یک مسلمان اشاره کرد و ابراز داشت: در حدیثی از امام حسن مجتبی نقل‌شده است که: «فِی المَائدةِ اثْنَتَا عَشرَةَ خَصْلَةً یَجِبُ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ أنْ یَعْرِفَهَا : أرْبَعٌ مِنْها فَرْضٌ ، وَ أرْبَعٌ سُنَّةٌ ، وأرْبَعٌ تأدِیبٌ»، در سفره و آداب سفره دوازده خصلت وجود دارد که از این دوازده خصلت، چهار خصلت واجب، چهار خصلت مستحب و چهار خصلت دیگر، ادب و اخلاق سفره است.

 

ایستاده غذا خوردن خلاف فرهنگ دینی است

عضو خبرگان رهبری، ایستاده غذا خوردن را خلاف فرهنگ تغذیه اسلامی دانست و ادامه داد: غذای سواره خوردن، دور میز گشتن و غذا را ایستاده خوردن علاوه بر مشکلات بهداشتی، ضد فرهنگ دینی است.

 

وی، کم خوردن را یکی از آداب تغذیه اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: مسأله کم خوردن، دیگر مسأله‌ای است که باید به آن توجه کرد، کم خوردن جزء آداب تغذیه در اسلام است؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «بخورید و بیاشامید اما خوردن و آشامیدن شما به‌اندازه نیمی از اشتهای شما باشد، این خاصیت پیغمبری است که شکم انسان پر نباشد»؛ کدام فرهنگ در دنیا وجود دارد که چنین آداب اصیل و عظیمی در مسئله تغذیه داشته باشد؟/9315/پ201/ب6

ارسال نظرات