۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۶۶۰۲

هیچ کشوری به غزه کمک نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ پس از گذشت تقریبا ۵ ماه از جنگ غزه، و ۲ ماه از وعده کشورهای مختلف جهان برای کمک به مردم و بازسازی غزه، فقط مقدار ناچیزی از این وعده‌ها تحقق پیدا کرده است.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش جدید سازمان ملل از میان تمام وعده‌های بازسازی شهر غزه در جنگ با اسرائیل، صرفا 2% از این وعده‌ها تحقق یافته است.

 

در تاریخ 10 اکتوبر 2014 کنفرانسی با همکاری مصر و نروژ در قاهره برگزار شد و در آن جان کری وزیرخارجه آمریکا،‌ کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت های سیاسی جهان از جمله تونی بلر رئیس کمیته موسوم به چهارجانبه صلح خاورمیانه و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

 

علاوه براین 50 هیات بین المللی از سراسر دنیا، 30 وزیر خارجه (فرانسه،‌اردن، ایتالیا،‌ژاپن...) و نمایندگان 20 سازمان منطقه ای و بین المللی (صندوق جهانی غذا،‌ صندوق بین المللی پول،‌ بانک جهانی،‌سازمان اونروا و بانک اسلامی – عربی توسعه و...) نیز در این کنفرانس حاضر شدند و آمادگی خود برای بازسازی غزه را اعلام کردند.

 

نشریه آمریکایی گلوبال پست یک هفته پس از این کنفرانس در مقاله‌ای نوشت: زمانی‌ که اختصاص 5.4 میلیارد دلار از طرف کشورهای کمک‌کننده به غزه در کنفرانس بازسازی غزه اعلام شد همگان آن را موفقیتی بزرگ توصیف کردند اما این ارقام فریب است. کنفرانس غزه نیز مانند برخی کنفراس‌های دیگر نمایشی بود./982/د102/ک

 

ارسال نظرات