۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۶۰۹
مدیر بخش روان‌شناسی مؤسسه امام خمینی:

طرح طلبه دانشجو گامی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش روان‌شناسی مؤسسه امام خمینی(ره)، طرح طلبه دانشجو را گامی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه خواند و گفت: از بیانات رهبرمعظم انقلاب متوجه می‌شویم که منظور از بحث حوزه و دانشگاه، یکسان سازی در شکل و محتوا نیست بلکه هم افزایی و تعامل این دو نهاد در اهداف است.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام ابراهیم اخوی، مدیر بخش روان‌شناسی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: از بیانات رهبرمعظم انقلاب متوجه می‌شویم که منظور از بحث حوزه و دانشگاه، یکسان سازی در شکل و محتوا نیست بلکه هم افزایی و تعامل این دو نهاد در اهداف است.

 

وی به طرح طلبه دانشجو اشاره و تأکید کرد: اگر حوزویان به طور همزمان در دانشگاه تحصیل کنند و یا دانشگاهیان از علوم حوزوی بهره‌مند شوند وحدت و تعامل این دو نهاد علمی بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام اخوی، طرح طلبه دانشجو را گامی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه خواند و ابراز کرد: این طرح موجب می‌شود تا دانشجویان مذهب را از بیرون نبینند و با مطالعه دروس حوزه، مذهب را به صورت عمیق از درون بشناسند.

 

وی وحدت در اهداف را مهم دانست و تصریح کرد: اگر هدف از وحدت حوزه و دانشگاه در شکل ظاهر باشد و بخواهند نظام آموزشی و فرهنگ طلبه و دانشجو را واحد کنند این وحدت بی‌فایده است و مشکلی را حل نمی‌کند.

 

مدیر بخش روان‌شناسی مؤسسه امام خمینی(ره)، وحدت علمی را مورد نظر حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: مهم بده بستان علمی است که باید به وجود بیاید و فقط به حوزه و دانشگاه مربوط نمی‌شود و حتی می‌تواند میان داخل و خارج نیز وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام اخوی افزود: در حال حاضر برخی از حوزه‌های علمیه مأمن بسیاری از دانشجویان است که در میان دروس دانشگاه خلأی را احساس کرده و برای کسب علوم دینی وارد حوزه شده‌اند و این نوعی وحدت حوزه و دانشگاه است./908/ت302/س

ارسال نظرات