۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۳۶۶۳۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی جهانیان را در حیرت فرو برد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی جهانیان را در حیرت فرو برد، گفت: حقیقت این است که عشق به امام حسین(ع) در هر دلی باشد او را به هرگونه فداکاری دعوت می‌کند؛ همان گونه که اصحاب شجاع و وفادارش در صحنه کربلا این عشق را نشان داده‌اند.
 حضرت آيت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برای ششمین همایش تجلیل از پیر غلامان، جوان غلامان،‌ نو غلامان، سخنرانان و مداحان پیامی صادر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ابتدای این پیام تأکید کرد: تشکیل این جلسه باشکوه را که برای تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده به همه شما عزیزان مخصوصا دست اندرکاران تبریک می‌گویم و امیدواریم سایه آن بزرگوار بر سر همه شما باشد.

وی تصریح کرد حقیقت این است که عشق به امام حسین(ع) در هر دلی باشد او را به هرگونه فداکاری دعوت می‌کند؛ همانگونه که اصحاب شجاع و وفادارش در صحنه کربلا تجلیات این عشق را نشان داده‌اند.

این مرجع تقلید در ادامه پیام خود نوشت: البته هر کس بر حسب استعداد خود این عشق را بروز و ظهور می‌دهد، شما عزیزان از سال‌هاست قبل عشق آن حضرت را به دل و شور آن مولای عزیز را در سر داشته‌اید و حلقه غلامی او را در گومش کرده‌اید و آنچه را در توان داشته‌اید ابراز نموده‌اید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خویش یادآورشد: شما دیدید بیست میلیون عاشق و دلداده آن حضرت از صغیر و کبیر و حتی افراد خردسال و پیران ناتوان از شیعه خالص گرفته تا مسیحیان، زرتشتیان در اربعین امسال در یک برنامه باشکوه و عظیم شرکت کرده‌اند و حماسه‌ای آفریدند که جهانیان را در حیرت فرو برد.

وی ادامه داد: شما هم سال‌ها بر در این خانه نشسته‌اید و عشق و علاقه خود را به آن حضرت تقدیم می‌کنید؛ شما گام در جای گام‌های دعبل‌ها، کمیت‌ها، فرزدق‌ها و مثال آنها گذارده‌اید و مورد علاقه مولایمان حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته‌اید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: احترام به پیرغلامان و تجلیل از آنها از چند نظر حائز اهمیت است، نخست اینکه وجود آنها برای ما نعمتی است و حداقل شکر نعمت، احترام به آن نعمت است و از سوی دیگر، این قدردانی به آنها روحیه می‌دهد و بهتر می‌توانند کار خود را ادامه دهند و شما هم در آن سهیم و شریک خواهید بود.

وی خاطرنشان کرد: از سوی سوم، نسل جوان و جوان هنگامی که مقام و موقعیت پیرغلامان را در جامعه ببینند تشویق می‌شوند که در این راه گام نهند و به سهم خود، خدمتی به دستگاه امام حسین(ع) کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش پایانی پیام خود تصریح کرد: من از همین جا روی فرد فرد پیرغلامان را بوسه می‌زنم و به آنها تبریک می‌گویم و برای همگی دعا می‌کنم، سایه آن حضرت بر همه مستدام باشد./993/پ202/ج

ارسال نظرات