۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۶۶۹۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آمریکا نماد وحشی‌گری در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه آمریکا نماد وحشی‌گری در دنیا است، گفت: این جنایتکاران حرفه‌ای که خود را مدیر بشری معرفی می‌کنند اصولی را در برخورد با زندانیان خود به کار می‌برند که بر زبان آوردن برخی از آنها انسان را مشمئز می‌کند.
آيت الله سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اهل بیت با هدایت انسان‌ها وظیفه الهی خود را به انجام رساندند و حتی جان خود را در این راه از دست دادند.

وی ادامه داد: ما انسان‌ها در قبال اهل بیت وظایفی داریم تبعیت، حمایت، تقویت و تسلیم بودن در برابر فرامین آنها وظیفه ما در برابر بزرگان دین است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به درجه تبعبت و اطاعت از اهل بیت باید نسبت به جایگاه و شأن و منزلت آنان معرفت پیدا کنیم قرآن نیز بر اولویت معرفت تأکید فراوانی دارد اگر معرفت نباشد ثمره‍ای به بار نمی‌نشیند.

وی افزود: عبادت بدون معرفت فایده ندارد در روایت داریم که کسی به طور واقعی و خالصانه می‌تواند خدا را عبادت کند که از سطح بالای معرفت نسبت به او برخوردار باشد اگر عبودیت ناشی از معرفت نباشد ماجراهایی چون حادثه تاسوکی روی می‌دهد که جنایتکاران بعد از اقامه نماز مغرب در شرایط خاص، مردم را به رگبار می‌بندند این نماز بدون معرفت است نمازی که مایه عُجب، فریب، غفلت و غرور می‌شود مگر جانیانی که در قالب گروه‌هایی چون داعش انسان‌های بی‌گناه را قتل عام می‌کنند نماز نمی‌خوانند؟! اخیرا نیز جنایت پیشاور ما را تکان داد و کشتار اطفال و دانش‌آموزان بی‌گناه پیشاور ما را بسیار متأثر کرد.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: وقف، ویژه مکتب اسلام نیست هر مکتبی که بتواند جهان‌بینی توحیدی را به پیروان خود آموزش دهد وقف را پاس می‌دارد اسلام عزیز که مالک حقیقی مخلوقات را می‌داند قطعا این باور را در پیروان خود به وجود آورده که ملک و مال را عاریه‌ای بدانند برای آینده خود در آخرت تلاش کنند گوهرشاد از دنیا رفت اما میراث او که ناشی از باور او بود باقی ماند.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه آمریکا نماد وحشی‌گری در دنیا است، اظهار داشت: اخیرا گزارشی در مورد روش‌های بازجویی سازمان سیا در دوران حاکمیت بوش و بعد از واقعه 11 سپتامبر سال 2001 منتشر شد شرایطی که در این گزارش آمده در عالم حیوانات درنده هم وجود ندارد از هر 198 آمریکایی یک نفر در زندان به سر می‌برد که برخی از آنها فقط یک و نیم ساعت در شبانه‌روز اجازه استفاده از هوا و نور را دارند.

وی اضافه کرد: این جنایتکاران حرفه‌ای که خود را مدیر بشری معرفی می‌کنند اصولی را در برخورد با زندانیان خود به کار می‌برند که بر زبان آوردن برخی از آنها انسان را مشمئز می‌کند قراردادن آنان در معرض سرما و گرما و رطوبت شدید، محرومیت از آب، غذا و دارو، تهدید به مرگ، محرومیت از محرک‌های حسی، نگهداری در جعبه‌های کوچک و استفاده از برهنگی اجباری که بدترین نوع شکنجه است و در عراق از این شیوه استفاده می‌شد تنها یک دهم گزارش مذکور است همه اینها در حالی در گزارش سنا آمده است که آمریکا خود را مرزبان حقوق بشر می‌داند این داعیه آمریکا مانند این است که دامداران برای حراست از دام‌های خود به سراغ گرگ‌های درنده بروند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام راحل که آن زمان آمریکا و همدستانش را حیوانات درنده معرفی کرد هویت آنان را به خوبی شناخته بود و ابهت پوشالی آنان را در هم شکست امروز نیز به برکت رهبری عادل و فقیه خود مبارزه با استکبار را ادامه می‌دهیم و اگر افرادی دلشان برای آمریکا لک بزند نادان و جاهل هستند زیرا نظام موضع و قدرت خود را در قبال نظام سلطه نشان داده است./831/پ202/ب

ارسال نظرات