۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۸۰۶
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

مردم ضربه فتنه 88 بر پیکره نظام را فراموش نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به رفتارها و اظهارات برخی افراد برای رفع حصر خانگی سران فتنه گفت: عده ای به دنبال این هستند که با مظلوم نمایی، ضربات و جراحات فتنه 88 را نادیده گرفته و حوادث و وقایع آن را سوء تفاهم معرفی کنند.
حجت الاسلام باقر زاده
حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره حضور با بصیرت مردم در حماسه نهم دی ماه گفت: عوام با بصیرت به دلیل پشتیبانی از نظام بر خواص بی بصیرت برتری دارند.
 
وی با اشاره به عرصه های سخت گذشته شده بر ملت ایران و نظام اسلامی گفت: نهم دی از مواردی بود که ملت بصیر ایران که وابستگی ها و علقه های خواص را نداشتند، آزادانه و آزاد مردانه توانستند سهل انگاری و کندروی بعضی از خواص را جبران کرده به  اسلام و امنیت جامعه و نظام اسلامی خدمت کنند.
 
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: همان گونه که بر همه مشهود بود بعضی خواص از وظیفه اصیل خود استنکاف کردند و جبران این سهل انگاری به دوش ملتی افتاد که به زیبایی توانستند از هویت اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند و نگذارند لکه ننگی از سهل انگاری خواص بر دامن انقلاب اسلامی بنشیند.
 
حجت الاسلام باقرزاده با مقایسه خواص این زمان و دوران امام حسین(ع) و بیان مشابهت هایی در این دو دسته گفت: ملتی که در غیاب خواص خودباخته به ندای حل من ناصر ینصرنی مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حماسه 9 دی را آفریدند بر خواص بی بصیرتی که حتی با توبه و جبران نمی توانند ننگ فتنه را از دوش خود بردارند برتری دارند.
 
وی خواص بی بصیرت را به دو دسته تقسیم کرد و ادامه داد: عده ای از سران فتنه شدند و دسته ای با سکوت خود زمینه فعالیت های دشمنان را فراهم کردند؛ هر دو دسته باید در خود و اندیشه هایشان بازنگری کنند، چه آنان که بعضی را فریب دادند و به خیابان آوردند و با دشمنان بر سر یک میز نقشه نابودی نظام اسلامی را کشیدند و  چه کسانی که ضمن عدم تعهد به وظیفه، سکوت کردند و باعث طولانی شدن این فتنه و ایجاد مشکلاتی برای مردم شدند.
 
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) در بیانی روشن کیفرخواست سران فتنه را محاربه با نظام اسلامی و افساد فی الارض بیان کرد و ادامه داد: در صورتی که این افراد به محاکم اسلامی فرستاده شوند حکم صادره جز محکومیت به اعدام نخواهد بود.
 
حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: نظام اسلامی بابت خدمات گذشته این افراد و از باب رأفت و مهربانی تنها به دلیل جلوگیری از فتنه دوباره این افراد، آنان را در حصر خانگی نگه داشته است.
 
وی گفت: این افراد و حامیانشان به جای شکرگزاری از نظام اسلامی، با مظلوم نمایی بعضی به دنبال آزادی از حصر و نادیده گرفتن ضربات این افراد بر نظام در فضای به وجود آمده هستند.
 
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) محاکمه سران فتنه را از حقوق ملت دانست و افزود: حال که ملت شریف ایران اسلامی بر حق خود مبنی بر محاکمه سران فتنه پا فشاری نمی کنند، حامیان فتنه گران بدانند که در صورت محاکمه این افراد احکامی شدیدتر از حصر خانگی در انتظار این افراد خواهد بود./836/ت302/ج
ارسال نظرات