۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۸۱۴
آیت الله حیدری:

علما حلقه وصل میان مردم و خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به جایگاه و اهمیت وجود علمای مجاهد در جامعه گفت: حضور علما در جامعه سبب گرایش اذهان مردم به یاد خدا می شود.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته، در آیین ترحیم حجت الاسلام عبد علی حیدری، عالم و مجاهد اهوازی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) اهواز برگزار شد، ابرازداشت: علما حلقه اتصال مردم و خدا هستند.

وی با بیان این که نقش، جایگاه و آثار علما در جامعه همیشگی و جاودانه است، اظهارداشت: علما در زندگی و پس از مرگ خویش نیز خدماتی را در جامعه باقی می گذارند و این نشان دهند جایگاه پر اهمیت آن ها است.

آیت الله حیدری علما را جهت دهنده حرکت مردم توصیف و عنوان کرد: علما در جامعه عامل یادآوری مردم به نعمت های خداوند است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نقش علما منحصر به زاویه ای ویژه نیست، گفت: حضور علما در جنگ تحمیلی و در خط مقدم جبهه های جنگ بیانگر این موضوع است.

وی در ادامه بسیج همگانی و حضور پرشور مردم در این جبهه را به سبب روشنگری علما در جامعه توصیف و عنوان کرد: علما در پیروزی های جنگ نقشی اساسی داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حل اختلاف ها و اصلاح ذات البین را از دیگر ویژگی ها علما برشمرد و گفت: این فعالیت ها در کنار کار تبلیغی سبب نهادینه شدن فرهنگ اسلامی به شکلی صحیح در جامعه خواهد شد.

آیت الله حیدری اخلاص در عمل را لازمه فعالیت های تبلیغی توصیف و عنوان کرد: فعالیت های مخلصانه در جامعه ماندگار خواهند ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به مجاهدت های پرتلاش مرحوم حجت الاسلام عبدعلی حیدری، در طول زندگانی خویش اظهار داشت: حجت الاسلام عبدعلی حیدری یک روحانی مبارز، خطیبی مجاهد و  شاعری با اخلاص برای اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: این عالم برجسته 45 سال از عمر خود را در راه تبلیغ دین بر منبر امام حسین(ع) گذراند و در این راه خدمات ایشان ارزنده و فراموش نشدنی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور همیشگی حجت الاسلام حیدری در راهپیمایی های دوران انقلاب ابرازداشت: حضور فعالانه این شیخ جلیل در صحنه و اطاعت همیشگی ایشان از دستورات امام خمینی(ره) یکی از ویژگی هایشان بود.

وی حضور در جبهه های حق علیه باطل را یکی دیگر از نقاط برجسته زندگانی حجت الاسلام حیدری توصیف و عنوان کرد: فعالیت های تبلیغی در کنار فعالیت های جنگی از خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات