۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۶۹۹۹
مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف:

الهی ساختن جامعه مهم ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف با بیان این که حوزه و دانشگاه باید برای رسیدن به یک هدف واحد در جامعه تلاش کنند، گفت: الهی ساختن جامعه و تمدن سازی با الگوگیری از نظام اسلامی پیامبر(ص) مهم ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه است.
عليرضا عزيزي تبلغات اسلامي خوسف

حجت الاسلام علیرضا عزیزی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت برای رسیدن به یک هدف واحد است، گفت: تمدن سازی و الهی ساختن جامعه و دینی کردن آن مهم ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

وی با اشاره به این که وحدت و همدلی میان نخبگان جامعه اثربخشی زیادی داشته و حجم زیادی از مشکلات را حل می کند، افزود: از آن جایی که حوزه و دانشگاه دو نهاد اساسی در نظام اسلامی هستند و فرهنگ مردم را پی ریزی می کنند وحدت این دو نهاد می تواند نقش موثری در اصلاح و پویایی فرهنگ جامعه داشته باشد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف با بیان این که متاسفانه وحدت حوزه و دانشگاه تنها به یک هفته محدود شده است، ادامه داد: متاسفانه هم حوزه های علمیه و هم دانشگاه ها در مسیر این وحدت تلاش چندانی نکرده اند و تا زمانی که در هر استان مدیران این دو نهاد تصمیم نگیرند با یکدیگر تعامل کنند از سایر افراد برای ایجاد این تعامل کاری ساخته نیست.

 

حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: متاسفانه با وجود این که مدیران دانشگاه و حوزه ها همواره در سخنان خود بر پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید دارند نتوانسته اند تاکنون وحدت حوزه و دانشگاه را که یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است را در عمل محقق کنند که این موضوع نشان دهنده حرکت کُند حوزه و دانشگاه در مسیر تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با اشاره به این متاسفانه مناسبت های مختلف موجب شده که وحدت حوزه و دانشگاه تحت شعاع قرار گیرد، تصریح کرد: باید نهادهایی در دانشگاه ها و در حوزه های علمیه برای افزایش وحدت و تعامل ایجاد شود و از سوی دیگر برگزاری مناظره های علمی و حضور به صورت مشترک در طرح هجرت می تواند به عنوان گام های اولیه وحدت حوزه و دانشگاه در خراسان جنوبی موثر واقع شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوسف تأکید کرد: دانشگاه بدون وحدت با حوزه در اثر علم زدگی و علمیت نه تنها راه پیشرفت و تعالی جامعه را هموار نخواهد کرد بلکه جامعه را در مسیر توجه افراطی به خواسته های بشری پیش خواهد برد و از سوی دیگر حوزه به دلیل بی توجهی به نیازهای روز مردم و فرهنگ علم زدگی در درازمدت با انزوا روبه رو خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که تجریه نشان داده است کسانی که به صورت همزمان در دانشگاه و حوزه تحصیل می کنند بسیار انسان های موفقی هستند، یادآور شد: باید بستر تحصیل در حوزه و دانشگاه برای دانشجویان و طلاب علاقمند فراهم شود زیرا یکی از راه هایی که به وحدت حوزه و دانشگاه کمک کرده و جامعه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد تحصیل طلاب و دانشجویان به صورت همزمان در حوزه و دانشگاه است./968/ت302/ب5 

ارسال نظرات