۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۷۰۱۳

قدردانی «بشار اسد» از نقش علمای سوریه در تقویت آشتی ملی

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه در دیدار با علمای مسیحی و مسلمان، از نقش آن‌ها در افزایش و تقویت آشتی ملی در این کشور قدردانی کرد.
بشار اسد در ديدار با علما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهور سوریه تأکید کرد که روحانیون در افزایش آشتی ملی و گسترش فرهنگ گفت‌وگو میان مردم سوریه نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.


رییس جمهور سوریه روز گذشته در کنفرانس سالانه وزارت اوقاف، با هیأت علمای مسلمان و مسیحی دیدار کرد.


خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از بشار اسد نوشت، چنین دیدارهایی در سطح تاریخی و ملی معانی بسیاری با خود دارد و توانمندی و همبستگی ملت سوریه را با همه مؤلفه‌های مذهبی و نژادی خود نشان می‌دهد.


وی با بیان این مطلب افزود: مؤلفه‌های مذهبی و نژادی یکی از اصول اساسی در ایستادگی ملت ما در برابر جنگ وحشیانه‌ای است که با آن روبروست.


رییس جمهور سوریه با اشاره به آگاهی مردم سوریه از واقعیت رخدادهای این کشور، تأکید کرد که آگاهی آن‌ها درِ تازه‌ای را برای فعالیت‌ مذهبی می‌گشاید تا میان تعصب ویرانگر و ایمان واقعی مبتنی بر گوهر ادیان تفاوت قائل شوند.


اسد همچنین از نقش مهم روحانیون در افزایش آشتی ملی و گسترش فرهنگ گفت‌وگو میان مردم سوریه قدردانی کرد.


شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز ابراز اطمینان کردند که سوریه از رهگذر پایبندی ملتش به اتحاد و مبارزه با تروریسم و نپذیرفتن اندیشه‌های تکفیری، به عنوان مناره تنوع فرهنگی و تمدنی باقی خواهد ماند./994/د102/ک

ارسال نظرات