۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۰۲۱

هفتمین دوره «هفته قرآن» در عراق آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین دوره «هفته قرآن» با مشارکت قاریان عراقی از سراسر این کشور آغاز شد.
هفته قرآن در عراق


به گزارش خبرگزاری رسا، اداره اوقاف شیعیان قرآن با همکاری مرکز ملی قرآن عراق روز گذشته افتتاحیه هفتمین دوره «هفته قرآن» را روز گذشته در سالن خاتم الانبیاء صحن حرم امام حسین (ع)  برگزار کرد.


سید صالح الحیدری، رییس اداره اوقاف شیعیان عراق در این مراسم خاطرنشان ساخت: جلسات و همایش متعددی در این هفته با محوریت قرآن در بسیاری از استان‎های عراق برگزار خواهد شد.


وی افزود: تاکید بر حفظ وحدت، آشنایی بیشتر مردم عراق با قرآن کریم، افزایش کارهای نیک، پویایی جامعه، افزایش محبت و احیاء قرآن در خانواده‎ها از اهداف برگزار این هفته قرآنی است.


شیخ رافع العامری، داور مسابقات قرآن و از قاریان برجسته عراق در این مراسم افتتاحیه گفت: برگزاری مسابقه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم از جمله فعالیت‌های این هفته قرآنی است که قاریان و حافظانی از استان‌های مختلف عراق در این مسابقات حضور دارند.


وی ادامه داد: این مسابقات تا عصر روز سه‌شنبه ( دوم دی‌ماه) ادامه دارد و روز چهارشنبه (سوم دی‌ماه) مراسمی در تجلیل از نفرات برتر این مسابقات برگزار می‌شود.


 رافع العامری، توجه به قرآن در زندگی را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: قرآن را باید با صوت خوش خواند و مفاهیم آن را در زندگی جاری ساخت.


شیخ عامر الکاظمی از قاریان برجسته قرآن در عراق، با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) خاطرنشان ساخت: صدای خوش در قرائت قرآن سبب ترویج و توجه بیشتر به این کتاب آسمانی می‎شود.


وی از مسؤولان آستانه حرم امام حسین (ع) خواست که با برگزار کلاس‎ و مراسمات قرآنی توجه ویژه‎ای به این کتاب الهی داشته باشند و گفت: در این هفته قرآنی، مسابقه‌ای با عنوان برترین پژوهش قرآنی برگزار می‌شود که در همین راستا، پژوهشگران قرآنی عراق 25 مقاله قرآنی به اداره اوقاف شیعیان عراق فرستاده‌اند.

در این مراسم افتتاحیه، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی الکربلایی، تولیت آستان مقدس حسین(ع)؛ سید أفضل الشامی، معاون تولیت آستان حسینی؛ سید صالح الحیدری، رییس اداره اوقاف شیعیان عراق؛ عادل الکنانی، مدیر مرکز ملی علوم قرآن بغداد و جمعی از علما، اندیشمندان، طلاب علوم دینی و علاقه‌مندان به قرآن کریم حضور داشتند./994/د902/ک

ارسال نظرات