۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۷۱۱۰
حجت‌الاسلام فرحانی مطرح کرد؛

جهاد و علم‌آموزی از ویژگی‌های علمای خوزستان/ مؤمن در برابر تهدید دشمن استوار است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه، گفت: علمای خوزستان نه تنها به تحقیق و علم آموزی می پرداختند بلکه در جبهه های حق علیه باطل نیز شرکت می کردند و این از ویژگی منحصر به فرد علمای این استان است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در مراسم افتتاح دفتر مطالعات شهید مطهری و کتابخانه علامه امینی که سه شنبه در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، ابرازداشت: علمای خوزستان نه تنها به تحقیق و علم آموزی می پرداختند بلکه در جبهه های حق علیه باطل نیز شرکت می کردند و این از ویژگی منحصر به فرد علمای این استان است.

 

وی افزود: آیت الله موسوی جزایری و آیت الله حیدری دو عالم بارزی هستند که در جبهه های دفاع مقدس و در خط مقدم این جبهه ها حضوری پر رنگ داشتند و امروز ما شاهد به ثمر نشستن تلاش های آن ها در عرصه علم و دین هستیم.

 

حجت‌الاسلام فرحانی گفت: فراگیری علوم و آموزش آن هیچگاه مانعی برای شرکت این علما در جبهه های جنگ نشد و این درس بزرگ برای طلاب بوده تا این بزرگوارن را الگوی خود قرار دهند.

 

وی تلاش های این علما را نمونه ای کامل از اخلاص و تضرع خالصانه  به اهل بیت(ع) توصیف و عنوان کرد: فعالیت های جهادگونه این علما بر ما حجت است و ما وظیفه داریم از آن ها پیروی کنیم.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با بیان این که حوزه های علمیه در خوزستان به زعامت آیت الله موسوی جزایری روز به روز در حال بالندگی و گسترش هستند، گفت: ایشان به همراه آیت الله حیدری تلاش های فراوانی برای تأسیس مدارس علمیه در خوزستان داشتند که ثمره آن اخیرا احداث و راه اندازی حوزه علمیه الغدیر اهواز بوده است.

 

حجت‌الاسلام فرحانی با اشاره به ارزشمند بودن فراگیری علم و داشتن معنویت گفت: ما نمی گوییم که هر کسی که به حوزه نیایید مؤمن نیست زیرا استفاده از مسائل معنوی برای هر شخصی لازم بوده و این موضوع منحصر به طلاب علوم دینی نیست.

 

وی افزود: تقوا که نشانه ایمان صحیح است نیز همانند مسائل معنوی منحصر به طلبه ها نیست و ما در جبهه های جنگ افراد با تقوایی را دیدیم که طلبه نبودند اما خالصانه در راه خدا گام برمی داشتند.

 

فرشتگان در خدمت علما هستند

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: مؤمنان در مقابل توطئه و تهدیدهای دشمن تکان نمی خورند و من این را در اساتید حوزه علمیه به روشنی می بینم.

 

وی با اشاره به آیه «أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ» ابرازداشت: پاک بودن علما سبب شده تا خداوند جنود و فرشتگان خود را خدمت آن ها قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام فرحانی اظهار داشت: طلاب علوم دینی مکلف هستند علوم اسلامی را فراگیرند و به تحقیق بپردازند و این واجبی است که علمای بزرگ همچون شهید مطهری آن را انجام دادند.

 

وی انسجام فکری را حاصل طلبگی دانست و گفت: هنگامی که طلاب حوزه های علمیه به انسجام فکری رسیدند می توانند برای اسلام سربازی کنند.

 

هیچ دانشگاهی نمی تواند جای حوزه را پر کند

 

حجت‌الاسلام فرحانی با اشاره به فرایند فراگیری و آموزش علوم دینی در حوزه های علمیه ابراز داشت: هیچ دانشگاهی و هیچ رشته ای نمی تواند جای حوزه های علمیه را پر کند.

 

وی با بیان این که نام گذاری حوزه علمیه آیت الله حیدری به الغدیر نشانه احاطه علمی این شخصیت بزرگ به مسائل دینی بوده، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دو شأن داشتند، مبعث و غدیر و شأن غدیر از مبعث بزرگتر است زیرا مبعث خلافت رسول الله بوده اما غدیر به تعبیر امام رضا(ع) خلافت الله روی زمین است.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در پایان با تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرموده بودند کشوری که پشتیبان آن امام هشتم است بیمی بر آن نیست./9452/پ202/ب4

ارسال نظرات