۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۳۷۲۶۵
استاد حوزه و دانشگاه:

بی حجابی عاملی برای ضربه زدن به شرف و انسانیت افراد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از بی توجهی به حجاب بعد از خروج از اماکن مقدسه و همچنین خروج از کشور گفت: بی حجابی عاملی برای ضربه زدن به شرف و انسانیت انسان ها است.
حجت الاسلام سيد مرتضي هنرمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید مرتضی هنرمند، استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در جمع زائران آستان مقدس سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که اسلام برای واجبات اهمیت ویژه ای قائل شده است گفت:  امام صادق(ع) می فرماید، عابدترین مردم کسی است که واجبات را انجام دهد و زاهد ترین افراد کسانی هستند که ترک حرام کنند.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) خواستار انجام واجبات و ترک محرمات هستند یادآورشد: انسان ها را برای انجام مکروهات و انجام ندادن مستحبات عذاب نمی کنند.

 

حجت الاسلام هنرمند همچنین با اشاره به پایان عزاداری های ماه محرم و صفر و آغاز مجالس جشن عروسی گفت: متأسفانه امروزه برخی افراد در مجالس عروسی با این تفکر که یک شب بیشتر نیست، حرام و حلال خدا را قاطی می کنند و از آن بدتر، کارخود را مشروع جلوه می دهند.

 

وی افزود: برخی حجاب را فقط مناسب اماکن مقدسه می دانند در حالی که حجاب حتی گاهی در منزل نیز واجب است چرا که حجاب در برابرتمامی آسیب ها، مصونیت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از بی توجهی به حجاب بعد از خروج از اماکن مقدسه و همچنین خروج از کشور گفت: بی حجابی عاملی برای ضربه زدن به شرف و انسانیت انسان ها است.  

 

حجت الاسلام هنرمند در ادامه شراب خواری، قمار و بت پرستی را ویژه زمان و مکان و خاصی ندانست و با اشاره به این که از شراب، غمار و بت پرستی در قرآن کریم به عنوان یک عمل قبیح نام برده شده است گفت: هیچ کسی حق دخل و تصرف در حلال و حرام خدا را ندارد.

 

وی همچنین با اشاره به این که ما چه فلسفه و حکمت حلال و حرام را بدانیم و یا ندانیم باید برآن پایبند باشیم تصریح کرد: مشهود بودن و قابل درک بودن و نبودن اثرات و مضرّات شراب دلیلی بر مصرف کردن آن نیست.

 

به گفته وی، خواندن دو رکعت نماز براساس سنت پیامبراکرم(ص) وظیفه است اما برخی افراد به بهانه ندانستن حکمت و دلیل  برای این دو رکعت نماز از خواندن آن شانه خالی می کنند که باید در آخرت منتظر عذاب آن باشند. 

 

حجت الاسلام هنرمند همچنین با اشاره به این که خمس یکی از فروع دین است که امام رضا(ع) خمس را باعث کرامت انسان ها دانسته است گفت: آثار بی توجهی به خمس در جامعه امروز به خوبی مشهود است.

 

استاد حوزه و دانشگاه یاد آورشد: ما مدعیان شیعه باید در عمل به دستورات ائمه اطهار توجه داشته باشیم تا رضایت خداوند را از این طریق کسب نماییم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات