۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۳۷۲۸۵
حجت الاسلام آقاتهرانی مطرح کرد؛

پایداری مسلمانان راه اقامه حق و گسترش اخلاق

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ثبات قدم از ویژگی های اهل ایمان است، گفت: انسان برای طی منازل اخلاقی باید در راه حق مقاومت و پایداری کند.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در هیأت فاطمیون قم، به تبیین مقامات اخلاق پرداخت.

 

وی با بیان این که 6 چیز است که انسان باید به عنوان سوخت راه با خود همراه داشته باشد، گفت: معرفت به خدا، خود وهستی که در قالب خداشناسی، انسان شناسی و هستی شناسی مطرح می شود، از مسائلی است که انسان باید به فکر رسیدن به آن باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ایمان به خداوند و روز قیامت را اصل در باورها دانست و افزود: انسان هراندازه که پیش می رود، باید دارای ایمان قوی تری شود؛ انسان باید خود را در مسیر راست گفتن و راست عمل کردن قرار دهد، راست عمل کردن سبب دوری از نفاق می شود.

 

وی با اشاره به آیه«یثَبِّتُ اللَّـهُ الَّذِینَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآخِرَ‌ة» ، اظهار داشت: ثبات قدم به معنای پایداری و مقاومت در راه حق است، انسان برای طی منازل اخلاقی باید در مقابل شیاطین و نفس مقاومت کند، از ویژگی های اهل ایمان ثابت قدم بودن است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که انابه به معنای رجوع به اصل است، ادامه داد: ممکن است انسان در مرحله ای از زندگی منحرف شود، انحراف شایع بوده و در مراحلی برای همگان وجود دارد، انسان باید همیشه خود را محاسبه کرده تا در زمان مناسب بتواند از انحرافات خود برگشت کند.

 

وی امام علی(ع) را صراط مستقیم دانست و ابراز داشت: رسول اکرم(ص) فرمودند که بعد از من مؤمنان به جز با امیر المؤمنین(ع) شناخته نمی شوند، در قیامت نیز افراد گوناگون به وسیله امام علی(ع) تقسیم می شوند، حضرت میزان در قیامت هستند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی به ضرورت وجود اخلاص در انسان ها اشاره کرد و بیان داشت: انسان در انجام هر کاری باید رضایت خداوند را در نظر بگیرد، اگر انسان در نیت خود غیر از خدوند را دخالت دهد، دچار شرک خفی شده است.

 

وی با بیان این که برای بالابردن اخلاص باید کارهای خیر در خلوت را افزایش داد، یادآور شد: در روایات آمده است که انسان با علنی کردن کارهای خالص خود در خلوت دچار ریا شده و این ریا سبب از بین رفتن کارهای خیر انسان می شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به واقعه لیلة المبیت اشاره کرد و عنوان داشت: در این واقعه چهل نفر از قبایل گوناگون عرب برای قتل رسول اکرم(ص) نقشه کشیدند، انتخاب افراد زیاد به دلیل خنثی کردن انتقام گیری اطرافیان پیامبر بود.

 

وی با اشاره به آیه«إِنَّ اللَّـهَ اشْتَرَ‌ى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ  یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ»، خاطرنشان کرد: کسی غیر از امام علی(ع) صلاحیت در بستر خوابیدن رسول اکرم(ص) را نداشت، امام در راه پیشرفت دین بسیاری از مشکلات را متحمل شدند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که امام علی(ع) بهترین یاور پامبر بودند، گفت: حضرت با کارهای خود مانند خوابیدن در بستر پیامبر خدمات ویژه ای در پیشبرد اهداف اسلام ارائه دادند، امام علی(ع) بهترین بندگان خداوند بعد از رسول اکرم(ص) است./1323/پ202/س

ارسال نظرات