۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۳۵۵
با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی؛

ششمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی در آبادان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی، صبح امروز، با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی در آبادان برگزار شد.
مرحوم آيت الله جمي، اسوه ايثار و مقاومت آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آبادان، ششمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی، صبح امروز، با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و دیگر  مقامات کشوری، لشکری و استانی در آبادان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سید حسن خمینی در سخنانی با تجلیل از شخصیت آیت الله جمی اظهارداشت: این عالم فقید در جنگ تحمیلی ایستادگی کرد و این مقاومت و ایستادگی او سبب دلگرمی نیروها می شد.

نوه امام خمینی(ره) آیت الله جمی را سرمایه ای عظیم در جنگ خواند و افزود: او حتی در جنگ یه لحظه از نماز جمعه غافل نمی شد و هیچگاه شهر را ترک نکرد و همواره در خط مقدم حضور داشت.

همچنین سردار بنادری، فرمانده شکست حصر آبادان در این مراسم با تسلیت ارتحال این پیر ربانی گفت: آیت الله جمی مهر تأییدی برای مجاهدت و ایستادگی آبادان و خرمشهر بود .

وی افزود: آیت الله جمی به نحوی این جنگ را مدیریت و ساماندهی کرد که با وجود 345 روز محاصره این شهر سقوط نکرد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان به بیان سخنانی پرداخت و ابرازداشت: آیت الله جمی همواره بر برطرف کردن عقب افتادگی و مسأله بیکاری جوانان و آب شرب و باز سازی زیر ساختهای آبادان تأکید داشت.

امام جمعه آبادان بیان داشت: با توجه به این که آبادان شهر شهر خون و قیام است، امیدواریم حالا که آیت الله جمی در میان ما نیست کارهایی را که ازما خواستند را به بهترین شکل ممکن اجرا و این شهر را آبادکنیم./9454/پ202/ب2

ارسال نظرات