۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۷۳۹۷
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

آیت‌الله غیوری روحانی انقلابی و مردمی بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله غیوری روحانی مردمی و انقلابی بود که در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی در صراط مستقیم ایستاده و مسیر حرکت دوستداران حق و طالبان حقیقت را تعریف کرد.
حجت الاسلام ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در مراسم هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت‌الله سیدعلی غیوری که در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم بزرگوار خدمت خاندان و وابستگان وی گفت: در جامعه اسلامی برای فهم و معارف دین ضرورت دارد عده‌ای نیروهای توانمند و هوشمند از جامعه اسلامی حرکت کنند تا علم را به دست آورده و آن را در خدمت به مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن ماموریت ویژه نیروهای فقیه و توانمند را برای دریافت و فهم معارف دین تبین کرده افزود: در دنیای اسلام باید طوایفی برای فهم دین عزیمت کنند و در حوزه دین به مقام رفیع فقاهت دست یابند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفهوم فقه عنوان کرد: واژه فقه در مواردی به کار می‌رود که دست انسان به فهم عمیق بحث نائل شود فقیه کسی است که در سایه تامل و درنگ می‌تواند مجهولات خود را به دانش تبدیل کند.

فقیه از نگاه قرآن اسلام شناسی است که در محضر قرآن و عترت زانو زند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به این‌که دین سه حوزه عقاید، اخلاق و رفتار را شامل می‌شود، بیان داشت: فقیه در نگاه قرآن اسلام‌شناسی است که توانسته در محضر قرآن و عترت زانو زده و در حوزه‌ای از حوزه‌های دین به فهم صحیح و مستدل دست یابد و از توانایی لازم برای تبین معارف و آموزه‌های دین برخوردار شود.

وی با اشاره به شباهت رسالت فقیه و پیامبران اظهار داشت: رسالتی که خداوند سبحان برای فقیه در قرآن کریم تعریف می‌کند همان رسالت انبیاء الهی است زیرا عالم فقیه و دانا به آموزه‌های دین مانند پیامبر باید منذر باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: منذر کسی است که با شخصیت الهی و ملکوتی خود جامعه را به راه درست هدایت می‌کند، کسی می‌تواند منذر باشد که افزون بر این‌که در قله‌های علم قرار دارد خشیت و خوف الهی قلب او را فتح کرده باشد.

علمای وارسته سبب بقای مکتب تشیع هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به تهذیب علما گفت: علمایی که با عمل و بندگی خدا جان خود را تهذیب کرده و به معرفت والای خدای سبحان دست یافتند سبب ماندگاری دین و بقای مکتب تشیع می‌شوند این گونه انسانها می‌توانند منذر جامعه باشند.

وی افزود: همه دوستداران اسلام مسئول هستند که جوانان را برای فهم دین تشویق کنند باید تبین و نشر معارف اسلام در سخن، عمل و رفتار هموار شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله غیوری عنوان کرد: آیت‌الله غیوری از سال 1340 که وارد شهرری شدند به یک نقطه کلیدی در تبین و نشر معارف اسلام و حرکت به سوی مسئولیت‌های خطیر تبدیل شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به نقش محوری علما در جامعه اظهار داشت: علما و دانشمندان وارسته کشور ما در دوران‌های مختلف پرفراز و نشیب انقلاب نقش بسیار محوری و برجسته داشتند که اگر نبود تبین آنها به سوی صراط مستقیم ما با مشکلات جدی روبرو می‌شدیم.

وی افزود: آیت‌الله غیوری روحانی مردمی و انقلابی بود که در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی در صراط مستقیم ایستاده و مسیر حرکت دوستداران حق و طالبان حقیقت را تعریف کرد و به بیان مقام معظم رهبری وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، کوشش بی‌دریغ در خدمت به آن از دیگر ویژگی‌ بارز این سید بزرگوار بود.

آیت‌الله غیوری عمر خود را در خدمت به مردم سپری کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این عالم بزرگوار به بیان مقام معظم رهبری عالمی خدوم، مهذب، نیک نام، مردمی و انقلابی بوده و عمر خود را در راه خدمت به مردم سپری نمود یکی از برکات فقیه واقعی خادم مردم بودن است زیرا فهم درست از دین انسان را خادم مردم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: آیت‌الله غیوری بیش از 30 سال بعد از انقلاب در شهر نورانی شهرری به عنوان امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر خدمت کرده و بعد از عمری سرشار از خدمت و صداقت دعوت حق را لبیک گفتند، بنده ارتحال این عالم بزرگوار انقلابی را به محضر مردم شریف این استان به ویژه شهرری و خانواده آن بزرگوار، همه اراتمندان و دوستان او تسلیت عرض کرده و از خداوند علو درجات ایشان را خواستار هستم./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات