۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۳۷۴۲۲
زاکانی:

فتنه 88 یک کودتای تمام‌ عیار آمریکایی ـ اسرائیلی برای براندازی نظام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی گذرا به آیینه 9 دی، کسانی را می‎بینیم که در قله رفیع بصیرت قرار داشتند که آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از این چهره‌های شاخص بصیر، اهل دانش و صبر بود.
حماسه 9دي عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش تجلیل از پیشگامی آیت الله نوری همدانی در خلق حماسه عظیم 9 دی که در امام زاده عبد الله(ع) شهر همدان برگزار شد، بیان کرد: 9 دی یوم‎الله بود، روزی که دارای عبرت‎ها و درس‎های بسیاری برای جامعه ما است، نهم دی نقطه عطفی در برچیدن بساط فتنه و فتنه‎گری بود.


وی افزود: با نگاهی گذرا به آیینه 9 دی، کسانی را می‎بینیم که در قله رفیع بصیرت قرار داشتند، آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از این چهره‌های شاخص بصیر، اهل دانش و صبر بود، ایشان در ایامی که برای بسیاری از مسؤولان و نخبگان این کشور ابهام وجود داشت، با شجاعت مثال‌زدنی و دقت نظر بالا سعی کرد دیگران را نیز در مسیر درست هدایت کند.


زاکانی تصریح کرد: آیت‎الله نوری‌همدانی از علمداران قبل از فتح انقلاب اسلامی هستند، چراغ فروزان انقلاب اسلامی در سال 56 از خانه ایشان در قم آغاز شد تا گام به گام شرایط برای پیروزی انقلاب در سال 57 محقق شود، قرآن کریم نیز برای مسلمانی که قبل از پیروزی اسلام پا به عرصه مسلمانی گذاشته باشد با کسی که قبل از آن و با وجود شرایط سخت، به دین اسلام روی آورده، تفاوت قائل است.


وی ادامه داد: در جریان فتنه برخی از خواص جامعه نسبت به حقانیت رویکرد نظام ابهام نداشتند اما جسارت و جرأت حضور در صحنه برای دفاع از انقلاب را پیدا نکردند، خواص جان بر کف کسانی هستند که اهل بصیرت و مجاهدت باشند  ممکن است کسانی اهل بصیرت باشند اما قدرت و شجاعت حضور در صحنه را نداشته باشند.

افزود: برخی از خواص گرفتار فرزندان و اطرافیانشان شدند و همین امر مانع از حضور آنها در مسیر حق شد، این افراد با تحت تأثیر قرار گرفتن اطرافیان و در برخی موارد کسب اطلاعات غلط، به جای یاری انقلاب و روشنگری، سنگی بر مسیر آن شدند.


زاکانی تأکید کرد: در فراز و نشیب سختی‌های فتنه برخی نزدیکان آیت‎الله نوری‌همدانی برای این همه رشادت و حضور ایشان در صحنه فشار می‎آوردند و هزینه دادن را نمی‎پذیرفتند اما این عالم مجاهد خود را در میدان مقابله با فتنه قرار داده بود.


وی گفت: برخی می‎خواهند ابعاد فتنه را کوچک کرده و آن را در حد یک دعوای شخصی پایین بیاورند، بعضی نیز معتقدند جریان فتنه 88 جنگ بر سر قدرت بود، به این دسته از افراد باید گفت بله درست است، اما جنگ قدرتی که در خدمت بیگانگان قرار داشت.


زاکانی تصریح کرد: فتنه 88 یک کودتای تمام‌عیار آمریکایی ـ اسرائیلی برای براندازی نظام بود این توطئه حداقل با یک برنامه 10 ساله تدارک دیده شده بود تا با قراردادن مردم در مقابل هم، اساس و پایه نظام اسلامی را نشانه رود.


وی افزود: هیچ کس نمی‎تواند بگوید ریشه فتنه ناشی از یک اختلاف سلیقه بود چون کسانی که آب بر آسیاب دشمن ریختند از ماه‎ها قبل هیزم این فتنه را مهیا کرده بودند.


زاکانی با بیان اینکه این افراد از مدت‎ها قبل کمیته صیانت از آرا را تشکیل داده بودند، تلاش به منظور القای دروغ بزرگ تقلب در کشور طی 9 ماه و کوشش برای معرفی خود به عنوان پیروز انتخابات قبل از شمارش آرا از جمله برنامه‎ریزی‎های از پیش تعیین شده آنها بود، این در حالی است که طبق نظرسنجی آمریکا، 87 درصد مردم ایران قصد شرکت در انتخابات را داشتند که از بین آنها حداقل 34 درصد به احمدی‌نژاد و 14 درصد به موسوی رأی می‌دادند.


وی با بیان اینکه با وقوع جریان فتنه تحلیل آمریکا نیز با این ادعا که  ایران دچار بی‎ثباتی سیاسی است، تغییر کرد، گفت: بعد از آن رویکرد فشار همه‎جانبه و تحریم از سوی آمریکا علیه ایران شدت گرفت، در این میان سران فتنه و برخی از آقازاده‌ها نیز با صدور پیام‎هایی به آمریکا، تنها راه مواجهه با انقلاب اسلامی را ایجاد تنگنا در عرصه اقتصادی عنوان می‎کردند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی «ایستادگی» را خلاف مصلحت نظام می‎پنداشتند اما پا گذاشتن روی قانون، متهم کردن نظام به دروغ، تقلب، تجاوز و خیانت به زعم آنها امری پسندیده بود زیرا تقوای سیاسی امری فراموش‎شده در بین آنها است، در شرایطی که فرزندان انقلاب ثابت‌قدم حقوق هسته‎ای ایران را دنبال می‎کردند، موسوی با صدور بیانیه‎های پی در پی آن را خلاف مصلحت کشور می‎خواند.


وی بخش عمده‎ای از مشکلات امروز کشور را ناشی از ایجاد امید از سوی سران فتنه در بین دشمنان دانست و با تأکید بر اینکه باید مراقب نفاق و فتنه بود، ابراز داشت: ما امروز دچار نفاق جدیدی در کشور تحت عنوان تجدیدنظرطلبان هستیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جریان نفاق، آرمان امام راحل، انقلاب اسلامی و مبانی آن را باور ندارند اما به صراحت حرفی از آن نمی‌زنند، این موضوع را بسیار خطرناک دانست.


وی ادامه داد: این جریان امروز در ظاهر به دنبال جبران گذشته خود هستند به این معنا که اگر در دوم خرداد بخشی از نمادهای انقلاب و حضور در جمع خانواده شهدا را فراموش کرده بودند به دنبال برجسته کردن جنبه تبلیغاتی، سعی در طرح شعارهای انقلاب آن هم در ظاهر هستند.


زاکانی تأکید کرد: این جریان منافق به شدت دنبال همرنگ نشان دادن خود با انقلابیون هستند اما در عمل کار خود را بر خلاف مسیر اصلی انقلاب انجام می‎دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط انقلاب از دهه‌های قبل سخت‎تر شده است، گفت: سفیر آمریکا در بحرین به صراحت اعلام کرد با اعمال فشار اقتصادی علیه ایران به دنبال ایجاد ناآرامی و بر هم زدن امنیت ایران اسلامی است تا مردم راه نجات را در پناه بردن به امثال موسوی و خاتمی بدانند.


زاکانی سران فتنه با بهانه قدرت‎طلبی قصد مخدوش کردن چهره نظام را داشتند، نمونه آن را صدور بیانیه برای به میدان آوردن آشوب‎طلبان از سوی میرحسین موسوی و اتهام تجاوز به نظام از سوی کروبی دانست.


وی با بیان اینکه سران فتنه هنوز از اقدامات خود پشیمان نیستند، پس بخشش معنایی ندارد، گفت: این افراد هنوز هم در مقابل نظام اسلامی می‎ایستند، پس دیگر جایی برای بخشش باقی نمی‎ماند، عدم محاکمه سران فتنه لطف و رأفت نظام جمهوری اسلامی است، در اینکه برخی از اینها محارب هستند، شکی نیست.


زاکانی با بیان اینکه جریان تجدید نظرطلبان به دنبال ادامه همان مسیر فتنه هستند، گفت: عدم درج خبر از حضور میلیونی در اربعین حسینی در تعدادی از روزنامه‎های زنجیره‎ای معنایی جز عناد با نمادهای اسلامی ندارد.


وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، گفت: عده‎ای در داخل از سر بی‌بصیرتی با کسانی که امروز سر مسلمانان را به راحتی آب خوردن از تن جدا می‎کنند، همراهی کردند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر نظام می‎خواست در مسیر غلط آنان حرکت کند، باید سر ما امروز زیر چکمه‎های آمریکا بود و باید در مرزهای خود با داعش مواجه می‎شدیم./967/پ202/ج

ارسال نظرات