۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۴۴۹
امام جمعه موقت تهران:

اقدامات برخی در فتنه 88 سبب طمع دشمن شد/ مسؤولیت هرگونه اشکال در مذاکرات متوجه1+5 است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امامی کاشانی حرکت عظیم و پر شور مردم در 9 دی را جوابی محکم به دشمنان و بیگانگان عنوان کرد و گفت: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در 9 دی در سراسر ایران اسلامی به حرکت درآمده، توطئه‌های استکبار را خنثی کرده و دشمنان را سر جایشان نشاندند.
آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشار به حضور پر شور مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: حضور بیست و چند میلیونی مردم در این راهپیمایی نماد و جمعیت کوچکی از یک و نیم میلیارد مسلمان بود.


وی با بیان این‌که امروز همه مسلمانان نسبت به اهل بیت محبت و ارادت دارند، گفت: دنیای استکبار بداند با به وجود آوردن گروه‌های تروریستی نمی‌تواند به اعتاب مقدسه ما دست اندازی کرده و تنها ملت و ارتش عراق در برابر آنها نیستند بلکه جمعیتی یک و نیم میلیاردی مقابل آنها ایستاده است.


امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دنیای استکبار و ایادی تروریست آنها بدانند که کوچک‌ترین تعرض و بی ادبی به عتبات مقدسه با عکس العمل جهان اسلام علیه آنها مواجه خواهد شد.


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که جمعیت چند صد نفری وهابیت در مقابل خیل عظیم مسلمانان چیزی نیستند، افزود:‌ امروز جهان اسلام بیدار شده و در مقابل جهل و بی خردی ایستاده است.


وی با اشاره به این‌که بصیرت معرفت انسان را افزایش می‌دهد، ابراز کرد: جهان اسلام با گذشته متفاوت و در برابر توطئه‌های دشمن بیدار شده است.


آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به حوادث سال 88، خاطرنشان کرد: پس از انتخابات سال 88 یکی از نامزدها بیان کرد که آراء برای من است و این در خیلی از جاها مشاهده می‌شود اما متأسفانه بحث به همین مسأله ختم نشد و دشمنان نظام اسلامی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد این قضیه شدند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که پس از انتخابات یک مسأله جزئی تبدیل به یک فتنه در سراسر کشور شد، اظهار داشت: متأسفانه کاری که در داخل انجام گرفت سبب طمع بیگانگان به نظام اسلامی شد.


وی حرکت عظیم و پر شور مردم در 9 دی را جوابی محکم به دشمنان و بیگانگان عنوان کرد و افزود: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی در 9 دی در سراسر ایران اسلامی به حرکت درآمده، توطئه‌های استکبار را خنثی کرده و دشمنان را سر جایشان نشاندند.


آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی با مشاهده حضور پر شور مردم در 9 دی متوجه شدند که نمی‌توانند به نظام اسلامی آسیبی برسانند.


امام جمعه موقت تهران انسجام و یکپارچگی ملت ایران را عامل موفقیت نظام اسلامی خواند و ابراز کرد: وحدت ملت حول محور ولایت یک ارزش است و باید دانست که این وحدت در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثربخش است.


وی در ادامه با اشاره به نامه وزیر امور خارجه کشور به وزرای خارجه کشورهای دیگر مبنی بر این که مواضع ما در بحث هسته‌ای روشن است و از حق خود کوتاه نمی‌آییم، گفت: جمهوری اسلامی بر مبنای قانون عمل می‌کند و طبق سیره امام راحل و فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم و امروز نیر دنیا متوجه این امر شده است.

آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: با توجه به این مسائل هر اشکال و ایرادی در مذاکرات ایران و 5+1 به وجود بیاید تمام مسؤولیتش بر گردن 5+1 است.


امام جمعه موقت تهران در ادامه رزمایش محمد رسول‌الله را نشانگر انسجام و قدرت ارتش و سپاه دانست و ابراز کرد: پیام این رزمایش امنیت در منطقه است و نشان می‌دهد که بیگانگان نمی‌توانند در منطقه دست اندازی داشته باشند.


وی همچنین در ادامه با اشاره به این‌که متصرفان وقف باید بدانند که موقوفات باید در وقف باقی بمانند، اظهار داشت: وقف باید به همان نیت باقی بماند و کسانی که تصرف در وقف می‌کنند بدانند خائن هستند و اعمال دیگر آنها مورد قبول الهی قرار نمی‌گیرد.


آیت‌الله امامی کاشانی بیان کرد: مالک وقف خدا است و کسی که مالی را وقف می‌کند از دستش خارج شده و حق تصرف در آنرا ندارد.


امام جمعه موقت تهران وقف را باقیات الصالحات دانست و گفت: کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند به این سنت حسنه اهتمام ورزند.


وی در پایان با اشاره به خدمات مرحوم آیت‌الله غیوری، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله غیوری انسان بسیار بخشنده‌ای بود و در عسر و یسر بذل و بخشش می‌کرد./927/پ201/ج

ارسال نظرات