۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۷۴۸۹
امام جمعه رفسنجان:

بصیرت و ایستادگی رحمت الهی را به همراه دارد/ روشنگری ار وظایف مهم نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت: نخبگان برای رضای خدا، در رابطه با فتنه 88 به روشنگری بپردازند چون برخی از اقشار جامعه، به ویژه جوانان با گذشت نزدیک به پنج سال از فتنه، دچار شبهاتی شده اند که باید با روشنگری شبهات آنان را برطرف کرد.
حجت‌الاسلام عباس رمضاني پور ، امام جمعه رفسنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان، در خطبه های نماز جمعه این هفته، بیان داشت: بصیرت و ایستادگی موجبات رحمت الهی را فراهم می کند و بی بصیرتی عدم نصرت خداوند را در پی خواهد داشت.

 

امام جمعه رفسنجان ضمن تبیین مفهوم بصیرت، تصریح کرد: بصیرت یعنی اینکه زمان، موقعیت، نیاز و اولویت ها را بشناسیم و بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، اگر این شناخت ها را کسب کنیم به راحتی می توانیم با دشمن روبرو شویم.

 

حجت الاسلام رمضانی پور خواص جامعه را به پنج دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول افراد در خط ولایت هستند که اهل بصیرت و صبر می باشند و جمعیت حداکثری جامعه را تشکیل می دهند. دسته دوم تندروها و جلو رونده ها هستند که ضعف صبر دارند و بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، اقدام عاجل را از مسؤولان خواستارند.

 

وی افزود: دسته سوم متأخرین و عقب مانده ها هستند که ضعف بصیرت دارند، این گروه در تحلیل صحنه دچار اشتباه شده و از قافله افراد با بصیرت عقب ماندند.

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: دسته چهارم ساکتین در برابر فتنه هستند که از چشم مردم انقلابی افتاده اند و دسته پنجم سران فتنه هستند که در واقع بازیچه دشمنان نظام اسلامی به شمار می روند.

 

وی سیاست رهبر معظم انقلاب را جذب حداکثری و دفع حداقلی دانست و خاطر نشان کرد: ایشان اصلا نمی خواهند کسی از یاران انقلاب ریزش کند و تمام توان خود را برای حفظ خواص نظام می گذارند و تا امروز نیز بسیاری از آنان را حفظ کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: سران فتنه با دستور مقام معظم رهبری مورد عطوفت اسلامی قرار گرفتند وگرنه مجازاتی خیلی سنگین در انتظار آنان بود.

 

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به سخنان عده ای مبنی بر رفع حصر سران فتنه، ابراز داشت: عده ای  که خواستار آزادی نامبردگان هستند از عمق جرم آنان خبر ندارند و گرنه چنین درخواستی را مطرح نمی کردند.

 

وی از نخبگان جامعه خواست رضای خدا را در نظر بگیرند و در رابطه با فتنه 88 به روشنگری بپردازند؛ چرا که برخی از جوانان در این زمینه دچار شبهاتی شده اند.

 

حجت الاسلام رمضانی پور در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان اهمیت روز 9 دی پرداخت و خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، 9 دی تجلی حکومت دیانت بر روح و دلهای مردم اهل ایمان است. در این روز مردم به وظیفه دینی خود عمل کرده و به میدان آمدند که بر خلاف تبلیغات دشمنان انقلاب بود.

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: دستاوردهای 9 دی بسیار فراوان است، این حماسه مانند آبی بود بر آتش و شعله های فتنه را برای همیشه خاموش کرد. عظمت این روز چنان بود که همگان را، هم کسانی که در داخل کشور بودند و هم خارجیان را بهت زده کرد.

 

حجت الاسلام رمضانی پور خاطر نشان کرد: برای اینکه باردیگر این آتش زیر خاکستر برافروخته نشود، مردم باید بصیرت خود را بالا ببرند و در صحنه حضور داشته باشند.

 

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم رفسنجان در روز 9 دی همراه با مردم سایر نقاط کشور، در میدان اصلی شهر تجمع کرده و به بصیرت افزایی و تجلیل از آن روز بزرگ می پردازند./972/پ202/ب4

ارسال نظرات