۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۴۹۲
امام جمعه موقت سنندج:

ربیع‌الاول ماه ابراز ارادت مسلمانان جهان به رسول الله است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سنندج گفت: ربیع‌الاول ماه محبت و ابراز ارادت همه مسلمانان جهان به ساحت مقدس رسول الله(ص) است و مردم متدین کردستان نیز از دیرباز تاکنون آیین‌ها و سنت های ویژه‌ای را در این ماه مبارک برای ابراز محبت خود به رسول خاتم(ص) داشته‌اند.
ماموستا امين راستي، امام جمعه موقت سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا امین راستی امام جمعه موقت شهر سنندج در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: ربیع‌الاول ماه محبت و ابراز ارادت همه مسلمانان جهان به ساحت مقدس رسول الله(ص) است، مردم متدین کردستان نیز از دیرباز تاکنون آیین‌ها و سنت های ویژه‌ای را در این ماه مبارک برای ابراز محبت خود به رسول خاتم(ص) داشته‌اند.


وی افزود: متأسفانه طی چند سال اخیر یک سری افراد منحرف سعی‌ کرده‌اند با القای شبهات بر این آیین‌های دینی مردم در ماه ربیع‌الاول خدشه‌ وارد کنند، این افراد منحرف و مزدور دشمنان آگاه باشند که بدون هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خویش توطئه‌هایشان راه به جایی نخواهند برد.


ماموستا راستی گفت: این افراد می خواهند با حرکات خود در اتحاد میان مسلمانان خدشه وارد کنند، این آیین ها در میان مذاهب مختلف وجود دارد و مسیحیان نیز سالگرد ولادت حضرت مسیح(ع) را جشن می گیرند، علما و روحانیان در راستای روشنگری جامعه نسبت به این تفکرهای غلط و افراطی نقش برجسته ای بر عهده دارند.


امام جمعه موقت سنندج در ادامه با محکوم‌کردن توطئه‌های گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه، اظهار کرد: اسلام دین صلح و آتشی بوده و آموزه‌های والای اسلامی در سایه اخلاق حسنه پیامبر(ص) و اصحاب بزرگوار ایشان ترویج پیدا کرده است و خونریزی و کشتار در مسیر ترویج آیین اسلامی نقشی نداشته و ندارد.


وی اضافه کرد: دشمنان با استفاده از نوکران خویش در قالب گروه‌های تکفیری و تروریستی به جنگ با مسلمانان آمده‌اند و برای مقابله با این توطئه سازمان‌یافته باید هوشیاری و بصیرت خود را حفظ و ارتقا دهیم.


ماموستا راستی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هوایی کشور گفت: تا قبل از سال 63 شاهد اتفاقات ناگواری در زمینه هواپیمایی کشور بودیم اما پس از ورود سپاه پاسداران و برعهده گرفتن تأمین امنیت هواپیمایی کشور شاهد هیچگونه اتفاق ناگواری در پروازها نبوده ایم.


امام جمعه موقت سنندج همچنین با اشاره به هفته وقف و تقدیر از تلاش‌های خادمان این عرصه، خواستار مشارکت گسترده مردمی در ترویج هرچه بیشتر این سنت حسنه در جامعه شد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات