۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۵۲۸

نخستین کنفرانس بین‌المللی صنعت حلال در بانکوک

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنفرانس بین‌المللی صنعت حلال هفتم تا نهم دی در شهر «بانکوک»، پایتخت تایلند برگزار می‌شود.
حلال

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین کنفرانس بین‌المللی صنعت حلال هفتم تا نهم دی در شهر «بانکوک»، پایتخت تایلند برگزار می‌شود. 


 این کنفرانس به طور مشترک از سوی مرکز علوم حلال دانشگاه «چولالونکون»، مرکز شورای اسلامی تایلند و مؤسسه استاندار حلال این کشور با هدف افزایش استانداردهای محصولات و خدمات حلال تولیدشده در تایلند و حضور پررنگ محصولات حلال این کشور در بازار حلال منطقه‌ای و جهانی برگزار می‌شود.


این کنفرانس با حضور بیش از 5 هزار فعال حوزه صنعت حلال برگزار خواهد شد و یک بخش ویژه آن با سخنرانی پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند همراه است.


از آنجایی که جامعه یکپارجه اقتصادی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ.سه.آن بعد از سال 2015 محقق می‌شود، تایلند از هم اکنون با تمرکز بر بخش اسلامی درصدد بهره‌گیری از ظرفیت سودآوری 46 درصدی جمعیت مسلمان منطقه است.


کشورهای دهگانه آ.سه.آن در مجموع 650 میلیون نفر را شامل می‌شود که حدود 46 درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.


اندونزی، برونئی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، کامبوج، میانمار، لائوس و تایلند 10 کشور عضو اتحادیه آ.سه.آن هستند و حدود شش میلیون نفر از 66 میلیون جمعیت تایلند را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

 

دولت تایلند که خدمات حلال خود را با عنوان الماس حلال تایلند معرفی کرده مدعی تولید بیش از 120 هزار نوع خدمات و کالاهای حلال است.


در این کنفرانس نشست‌های تخصصی نیز به منظور تبادل اطلاعات و استفاده از تجربه کشورهای مسلمان فعال حوزه صنعت حلال برگزار می‌شود.


اغلب شرکت‌کنندگان کنفرانس حلال تایلند از کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، هند، روسیه، انگلستان، سنگاپور و نیوزیلند هستند که مسلمانان بخش کوچکی از جمعیت آنها را تشکیل می‌دهند.


مسلمانان کشورهای امارات متحده عربی، قطر و کویت از جمله گردشگرانی هستند که بیشترین سود گردشگری تایلند را نصیب این کشور می‌کنند. اندونزی و مالزی نیز از دیگر کشورهای مسلمان هستند که تایلند درصدد افزایش گردشگرپذیری از آنها است.


بنا بر این گزارش، مرکز خدمات استاندارد برای محصولات حلال با مدیریت سازمان مدیریت استان‌های مرزی جنوبی تایلند سال 1390 در پنج استان جنوبی این کشور گشایش یافت./982/د102/ک

 

ارسال نظرات