۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ساخت مسجد در شهرک‌سازی‌ها

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که اگر نماز خود را درست کنیم خواهیم توانست جامعه را اصلاح کنیم، تأکید کرد: باید در ساخت و سازها و شهرک سازی ها به ساخت مسجد و نمازخانه توجه ویژه ای شود؛ زیرا ساخت ساختمان های بسیار زیبا بدون وجود مکانی برای اقامه نماز هیچ ارزشی ندارد.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، استاد حوزه و مفسر قرآن کریم، در برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن کریم با بیان این که نماز هم مانند سایر اعمال آدمی دارای حق و حقوقی است، گفت: مهم ترین حق نماز حق ولایت است که لازمه استجابت دعا و قبولی نماز همین حق است.

 

وی با بیان این که انسان باید در نماز حق پدر و مادر خود را رعایت کرده و اگر به او می گویند به مسجد نرو، به مسجد نرود، افزود: علاوه بر حق پدر مادر رعایت حق کودک،حق همسر، رعایت حق افراد کهنسال، رعایت حق امام و ولایت و رعایت حق مسجد از مهم ترین حقوقی هستند که در نماز بر آدمی واجب می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که صحیح خواندن نماز دلیل قبولی نماز نمی شود، ادامه داد: برای این که نماز ما قبول شود علاوه بر این که باید شرایط نماز را رعایت کنیم باید حقوق نماز را هم رعایت کرده تا نماز  ما مقبول شود و چون اسلام دین اجتماع است همواره بر نماز جماعت تاکید کرده و می فرماید قرائت نماز به جماعت علاوه بر ثواب زیاد نماز را مقبول می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که نماز دارای شرایط قبولی و شرایط کمال است، اظهار داشت: آنچه نماز را به کمال نزدیک می کند انجام مستحبات است و انجام اعمال مستحبی و نمازهای مستحبی موجب می شود نماز ما به کمال خود نزدیک شود.

 

وی افزود: اگر می خواهیم نمازهای ما  مورد قبول واقع شود باید آن را با توجه و خلوص قلب به جای آوریم زیرا اخلاص قلب و توجه است که نماز را بالامی برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر نماز  خود را درست کنیم خواهیم توانست جامعه را اصلاح کنیم، تأکید کرد: باید در ساخت و سازها و شهرک سازی ها به ساخت مسجد و نمازخانه توجه ویژه ای شود؛ زیرا ساخت ساختمان های بسیار زیبا بدون وجود مکانی برای اقامه نماز هیچ ارزشی ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به سالروز ولادت حضرت مسیح(ع)، گفت: نه تنها پیامبر اکرم(ص) بلکه اقامه نماز به تمامی پیامبران قبل از ایشان از جمله حضرت مسیح تاکید شده و به ایشان توصیه شده نماز را اقامه کنند.

 

وی با بیان این که خداوند در سوره کوثر به حضرت رسول می فرمایند ما کوثر را به تو هدیه کردیم، یادآور شد: خداوند در ادامه سوره به ایشان می فرمایند بهترین تشکری که می توانی به خاطر این هدیه از خداوند داشته باشی قرائت نماز است بر همین اساس ما متوجه می شویم بهترین تشکری که از خداوند می توانیم به پاس نعمت هایش داشته باشیم اقامه نماز است و باید به اقامه نماز در اول وقت توجه ویژه ای داشته باشیم./837/پ203/س

ارسال نظرات