۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۶۸۴
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

گروه‌های اهل سنت لبنان خواستار گفت‌وگو با حزب الله هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان تأکید کرد که آغاز گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان موجب کاهش تنش‌ بین شیعیان و اهل سنت در این کشور شده است.
شيخ حسام العيلاني امام جماعت مسجد الغفران صيداي لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی، از علمای اهل سنت لبنان با اشاره به برگزاری جلسه  گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان، گفت: آغاز گفت‎‌وگوها توانسته است، تنش‌ها بین اهل سنت و شیعیان لبنان  را کاهش داده و جو مناسبی را در لبنان ایجاد کند.

وی افزود: بعد از رایزنی حزب الله با جریان المستقبل، برخی از گروه‌های اسلام گرای اهل سنت نیز آمادگی خود برای گفت‌وگو با حزب الله را اعلام کردند که این امر را باید به فال نیک گرفت.

این عالم اهل سنت لبنانی، نسبت به عدم اتخاذ اقدام جدی از سوی برخی جریان‌های اهل سنت برای مقابله با تندروی ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه برخی شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام گرا به خود جرأت مقابله با تندروی و تروریسم را ندادند.

شیخ حسام العیلانی تأکید کرد: گروه‌هایی که امروز به دنبال گفت‌وگو با حزب الله هستند چرا در گذشته که گفتمان تحریک آمیز طایفه‌ای برجسته بود هیچ تلاشی برای مقابله با آن نکردند.

امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان، با تأکید براینکه حزب الله لبنان حق دارد اولویت‌های خود در گفت‌وگو با سایر گروه‌ها را تعیین کند، گفت: سعد الحریری، رییس جریان المستقبل به نماینده اصلی اهل سنت لبنان تبدیل شده است و می‌توان گفت، گفت‌وگو با المستقبل گفت‌وگو با اهل سنت لبنان است.

 

گفتنی است جلسه گفت‌وگو بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان که هفته گذشته برای حل اختلافات داخلی و انتخاب رییس جمهور آینده بین این دو جریان تأثیرگذار لبنانی برگزار شد، از سوی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور مورد استقبال قرار گرفته است./983/ب902/ک

ارسال نظرات