۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۷۳۷
مسؤول دفتر پژوهش موسسه امام خمینی(ره):

شهوت قدرت طلبی فتنه‌گران حوادث سال 88 را رقم زد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که در فتنه 88 قوه شهوانی به جای منطق بر مدیریت توطئه‌های پلید منافقان حاکم بود، اظهار داشت : با عنایت خداوند مردم ما در بطن این فتنه توانستند نقاب پیچیده و فریبنده شیاطین را به وضوح ببینند و با بصیرت بر ریسمان الهی چنگ بزنند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد حسين شريفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد حسین شریفی، مسؤول دفتر پژوهش موسسه امام خمینی، در برنامه تلوزیونی شب‌های آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که در دوران انقلاب اسلامی ایران فتنه های گوناگونی را تجربه کردیم، اظهار داشت: فتنه‌ها نشان از این بینش بوده است که بعضی تخلق به اخلاق اسلامی را معنویت هایی می دانند که فقط در همین دنیا جلوه دهند.
 
وی افزود: معنویت و تخلق به اخلاق این نیست که ما خوب زندگی کنیم تا برخی از نیازهای دنیوی فردی و اجتماعی ما برآورده شود چرا که نتیجه این نگاه نیل به سوی دوری از توحید و نفاق در اعمال و نهایتا فضای غبار آلود سال 88 را در جامعه اسلامی رقم می زند.
 
مسؤول دفتر پژوهش موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در فتنه 88 قوه شهوانی به جای منطق بر مدیریت توطئه های پلید منافقان حاکم بود، اظهار داشت : در این فتنه گسترده که تمام جهان کفر به براندازی ام القری اسلام طمع کرده بودند عنایت خداوند متعال بر این شد که مردم ما در بطن این انقلاب نقاب پیچیده و فریبنده شیاطین را به وضوح ببینند و با بصیرت بر ریسمان الهی چنگ بزنند.
 
حجت الاسلام شریفی گفت: اگر در جهان بینی یک انسان مسلمان شیعه مبدأ و معادی تعریف بشود و بطور صحیحی به آن پرداخته شود دیگر معنویت به معنای اصلاحی رایج جامعه امروز را نمود بندگی خود نمی داند.
 
مسؤول دفتر پژوهش موسسه امام خمینی (ره) با بیان این که معنویت اختصاصا به معنای خوب زیستن نیست، ابراز کرد: معنویت در واقع به معنای قرب الهی است که البته این قرب الهی موجب تعالی و پیشرفت علمی فردی و اجتماعی نیز خواهد بود بنابراین قرب الهی در حقیقت معنا پیشرفت های بزرگ علمی در ابعاد مختلف است.
 
وی ضمن اشاره به این مهم که قرب الهی فقط با علم پژوهی صرف هم نیز تفریط است، عنوان کرد: ما در حقیقت خوب زیست و معنویتی را معنویت حقیقی اسلام می دانیم که موجب رشد و بلوغ وسیع علمی فرد گردد.
 
حجت الاسلام شریفی با بیان این که گرایش ها و کنش ها در دینداری فردی و اجتماعی تاثیر ویژه ای دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) زمانی که با مسیحیان نجران به مناظره نشستند در پایان این موضوع که منجر به شکست مسیحیان نجران شده بود آنان ایمان نیاورده بنابراین از پیامبر اکرم(ص) سوال شد که چرا آنان ایمان نیاوردند؛ ایشان در پاسخ به چند گرایش و مصرف گوشت خوک را به عنوان یک کنش اساسی مطرح فرمودند.
 
وی ادامه افزود: ما اگر بخواهیم یک موضوع وسیع تری را به عنوان یک کنش اساسی برای دینداری در زمان حاضر مثال بزنیم تا از دین به عنوان یک وظیفه شخصی فقط یاد نشود می توانیم به علم معماری روز اشاره داشته باشیم.
 
مسؤول پژوهش دفتر موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که تعریف اصطلاحی معماری در حقیقت مدیریت فضا به منظور مدیریت رفتارهایی که قرار است در این فضا انجام شود است، اظهار کرد: معماری در حقیقت مدیریت رفتار است و بنابراین اگر سیستم شهرداری و نظام مهندسی ما یک سیستم صحیح اسلامی نباشد رفتارها و کنش های جامعه نیز بر مدار دین نخواهد بود.
 
وی ادامه داد: در جامعه های سنتی ما مثلا در بازارهای سنتی شهر های کشور ما معمولا بر تکیه بر مسجد بنا شده و اساسا درون این فضا حداقل حوزه های علمیه حضور داشته در حالی که در فضای امروز این موارد هیچ کدام شاخص استاندارد نیست بنابراین دینداری از صحنه ای اجتماعی ما رخت بربسته است./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات