۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۷۷۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف بهترین وسیله برای توسعه ارزش های الهی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سنت حسنه وقف بهترین وسیله برای توسعه ارزش های الهی، معنوی و خدمت به فرهنگ جامعه است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار معاونان و کارکنان این اداره کل با آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری با اشاره به این که متأسفانه علیرغم کارکردها و اثرگذاری بالای وقف، این سنت حسنه همچنان مظلوم واقع شده است، گفت: وقف در تاریخ همواره در نزد علما و بزرگان دینی ارزشمند بوده است.

 

وی با اشاره به اثرگذاری وقف در حوزه فرهنگی افزود: سنت حسنه وقف بهترین وسیله برای توسعه ارزش های الهی، معنوی و خدمت به فرهنگ جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اثرگذاری سنت حسنه وقف بر حوزه فرهنگی هنوز بر جامعه پوشیده است، تصریح کرد: گسترش ارزش های دینی در جامعه مرهون ترویج این سنت ارزشمند دینی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وجود امامزادگان در مناطق مختلف کشور مبین فرهنگ اسلامی است، بیان داشت: خدمت به دین و جامعه یکی از مهم ترین افتخارات وقف است.

 

وی به وجود 13 هزار موقوفه در مازندران اشاره کرد و گفت: این موقوفات دارای 160 هزار رقبه هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  با بیان این که هزار و 36 واقف در استان وجود دارد، ادامه داد:  موقوفات استان دارای 786 متولی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بیش از سه هزار نفر هیأت امناء در اماکن متبرکه، امامزادگان و موقوفه های استان حضور دارند، افزود: حفظ و حراست از موقوفه های موجود و احیاء موقوفات گذشته یکی از برنامه های مهم این سازمان است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعات مربوط به 11 هزار و 928 پرونده وارد سامانه جامع اطلاعات موقوفات استان شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امسال بیش از 215 سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده است، ادامه داد: این رقم در سال گذشته تنها 97 مورد بوده است.

 

وی از بازنویسی 20 هزار وقف نامه در مازندران خبر داد و گفت: این وقف نامه ها دارای قدمت بالایی بوده است که از سوی کارشناسان این سازمان دوباره بازنویسی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر 28 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات استان در حال انجام است، تصریح کرد: علاوه بر این نیز 200 پروژه عمرانی در اماکن متبرکه و امامزادگان مازندران در حال اجرا است که این پروژه های عمرانی زمینه اشتغال زایی دو هزار نفر را فراهم کرده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات فرهنگی شاخص این سازمان اشاره کرد و گفت: سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و آرامش بهاری از جمله برنامه های مهم فرهنگی این سازمان است.

 

وی از برپایی 150خیمه معرفت در طرح بصیرت عاشورایی اشاره کرد و افزود: در این طرح 210 مبلغ اعزامی از قم و هزار و 430 طلبه و روحانی بومی به فعالیت تبلیغی مشغول بودند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات