۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۳۷۸۷۳
به منظور همبستگی با دبیر کل جمعیت الوفاق؛

بحرینی‌ها در مقابل جمعیت الوفاق تحصن کردند

جمع کثیری از مردم بحرین در همبستگی با دبیر کل جمعیت الوفاق و محکومیت منامه در بازجویی از وی در مقابل مقر این جمعیت تحصن کردند.
تحصن در مقابل جمعيت الوفاق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع خبری بحرین از تحصن جمع کثیری از شهروندان این کشور در مقابل مقر جمعیت الوفاق خبر داده و تاکید کردند که بحرینی‌ها در محکومیت اقدام منامه در احضار شیخ «علی سلمان» دبیر کل این جمعیت سیاسی و بازجویی از وی تحصن کردند.


وبگاه خبری «مرآة البحرین» با انتشار تصاویری از تحصن مردم در مقابل مقر جمعیت الوفاق اعلام کرد که تحصن مردمی در اعتراض به احضار شیخ علی سلمان بعد از ظهر امروز آغاز شد.


شیخ علی سلمان ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی منامه در دفتر شماره 99 ساختمان تحقیقات جنائی حضور پیدا کرده ولی تا بعد از ظهر امروز هیچ خبری از وی به بیرون درز نکرده است. مأموران منامه از حضور وکلای مدافع جمعیت الوفاق به داخل ساختمان تحقیقات جنایی ممانعت به عمل آوردند.


نیروهای امنیتی رژیم منامه ظهر روزگذشته با محاصره کردن منزل شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق» احضاریه اداره آگاهی را به وی تحویل داده و از وی خواستند برای بازجویی رأس ساعت 10 صبح یک‌شنبه در دفتر شماره 99 ساختمان تحقیقات جنائی حضور پیدا کند.


از طرفی جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای احضار شیخ سلمان را اقدامی خطرناک و غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد که نظام حاکم با اینگونه اقدامات ماجراجویانه سعی در فرار از بحران دارد.


از طرفی دیگر هفت نهاد فرهنگی غیر دولتی سوئد با صدور بیانیه‌ای احضار شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین از سوی وزارت کشور را بیانگر ناکامی دولت انتصابی این کشور خوانده و تاکید کردند که این دولت طی 40 سال گذشته چیزی جز بحران‌، فساد و کاهش آزادی‌ها به ارمغان نیاورده است.


نهادهای غیر دولتی سوئد با تاکید بر لزوم پرهیز از گزینه‌های امنیتی نظام بحرین و روی آوردن به گفت‌وگو و مذاکره جدی بین نظام و مخالفان، تاکید کردند: منامه چه در انتخابات و چه در سیاست‌های عمومی خود از حمایت‌های انگلیس و آمریکا استفاده می‌کند.


از طرف دیگر جمع بزرگی از مردم بحرین شنبه‌شب در اعتراض به احضار شیح علی سلمان و شیخ «علی الجد حفصی» تظاهرات کرده و با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی سیاست‌های منامه را محکوم کردند. تظاهرات کنندگان همچنین عکس‌های شیخ سلمان و شیخ الجدحفصی را در دست داشتند.


بر اساس این گزارش تظاهرات کنندگان بحرینی با هشدار نسبت رویکردهای نظام حاکم در هدف قرار دادن نمادهای دینی، منامه را مسئول اصلی پیامدهای این گونه اقدامات تحریک آمیز خوانده و تاکید کردند: پیامدهای هر گونه هدف قرار دادن رهبران دینی و سیاسی برای حکومت بحرین بسیار گران تمام خواهد شد و عواقب ناگواری در پی خواهد داشت./994/د101/ک

ارسال نظرات