۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۰۲۵
مدیر مرکز آفرینش های ادبی:

چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

خبر گزاری رسا ـ مدیر مرکز آفرینش های ادبی گفت: چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
عليرضا قزوه

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی در نشست خبری صبح امروز دوشنبه هشتم دی ماه در سالن حسین فردی واقع در تالار اندیشه حوزه هنری، گفت: جشنواره‌هایی همچون جشنواره شعر انقلاب در استان های دیگر نیز باید برگزار شود، منطقه زاهدان جزء مناطقی است که از دور افتاده ترین استان ها است، برگزاری این نوع جشنواره ها سبب می شود تا ظرفیت های گمنام ادبیات و شعر انقلاب شناخته شوند و در سرزمینی گام برداریم که از درخشان ترین سرزمین های ایران عزیزمان بوده و از درون این سرزمین پهلوانان عرصه فرهنگ و دلاوری بیرون آمده است.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با بیان این که منطقه زاهدان از نخستین منطقه هایی است که گام در زمینه شاعری گذاشته، ابراز داشت: این سرزمین شاعرانی نظیر فخری سیستانی و سراج الدین سگزی داشته است و در زمان حال نیز باید ظرفیت های این منطقه شناسایی و حمایت کنیم.

 

وی با تأکید برا این که دشمن سعی دارد که در بین مردم نجیب سیستان و بلوچستان تفرقه و اختلاف بیندازد، خاطر نشان کرد: جشنواره سراسری شعر انقلاب به عنوان یک محفل دوستی و وحدت است و تاریخ برگزاری این جشنواره همزمان با میلاد مسعود حضرت محمد(ص) و هفته وحدت است.

 

قزوه با اشاره به این که حوزه هنری در سی مرکز استانی مرکز دارد و طرح حوزه هنری رسیدن به سبک ادبیات انقلابی است، افزود: در بعضی از استان ها دو یا سه مرکز داریم که متولی کارهای ادبیات و هنر انقلاب آن استان را به عهده دارند و شاید ادبیات در روزگاری در اولویت اول نبوده است ولی در سال های اخیر در نخستین اولویت کار مراکز حوزه هنری قرار گرفته که در آن به نقد و بررسی شعرها و پژوهش پرداخته می شود و نظارت دقیقی بر برنامه های استان ها خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: برخی از این مراکز به صورت تخصصی نشست هایی در موضوعات مختلف نظیر کودک و نوجوان، طنز، ترانه و شعر آیینی برگزار می‌کنند، البته در بعضی از این مراکز، مرکزهایی وجود دارد که پا به پای دیگر مراکز خودشان را نمی رسانند و قصد تعویض افراد آن مرکز را با افراد جوان و متخصص داریم.

 

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری یکی از دستاوردهای این نوع جشنواره‌ها را مجالی برای شناخته شدن افراد با استعداد و گمنام دانست و ابراز داشت: چنین جشنواره هایی سبب می شود که افراد با استعداد استان ها شناخته شده و وارد صحنه شوند تا در یک رقابت سالم افراد برگزیده انتخاب و شاخص استان خودشان باشند./812/پ202/ب4

ارسال نظرات