۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۳۸۰۵۴
حجت الاسلام فرحزاد:

بی‌ادبی فتنه‌گران ریشه حوادث سال 88 بود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر اسلامی با بیان این‌که ریشه اساسی فتنه سال 88 در ادبی است، اظهار داشت: بی‌ادبی موجب شد که عده‌ای بدون توجه به احترام اهل‌بیت(ع) و ولایت به مقدسات مردم توهین کنند و موجب زحمت مردم و بد جلوه نشان دادن چهره امت اسلامی شوند.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، محقق و پژوهشگر اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که اول معلم تاریخ خداوند است و نخستین شاگردی که خداوند تربیت کرد حضرت محمد مصطفی(ص) بود، گفت: آنچه موجب شد خداوند تمامی کائنات را به خاطر حضرت محمد(ص) خلق کنند ادب ایشان بود و ادب این پیامبر(ص) مهربانی در برابر خداوند به گونه ای بود که در برابر خداوند تسلیم محض و نیست محض بودند و همین امر ایشان را بر گزیده خداوند کرد.

 

وی افزود: اگر زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را بررسی کنیم متوجه می شویم که گرد این بزرگواران افراد زیادی جمع می شدند اما آنهایی توانستند به بزرگواری و کمال برسند که در مقابل اهل بیت ادب کرده و محو ایشان بودند که سلمان این گونه بود و همواره محو پیامبر (ص) و اهل بیت بود به صورتی که به مقامی رسیدند که پیامبر (ص) فرمودند سلمان از ما اهل بیت است.

 

محقق و پژوهشگر اسلامی با اشاره به این که آنچه انسان را به کمال و بزرگی می رساند ادب است، تاکید کرد: اگر انسان ادب داشته باشد همین ادب، او را سرچشمه تمام خوبی ها قرار می دهد در حالی که ریشه تمام فتنه گری ها و آتش افروزی ها و بی دینی ها در بی ادبی است.

 

حجت الاسلام فرحزاد اظهار داشت: انسان اگر در برابر خداوند در برابر اولیای خداوند و اهل بیت(ع)، ادب کند خداوند او را به بزرگی می رساند و چنین انسانی در جهان محبوب خلق می شود و انسان باید در تمامی امور ادب را رعایت کند.

 

وی با اشاره به این که علامه طباطبایی ادب بسیار زیادی داشتند، گفت: همین ادب ایشان را به بزرگی رساند و نزد تمامی مردم محبوب کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: انسان باید در جمع خانواده خود ادب داشته باشد و حقوق آنها را رعایت کند زیرا آنچه زندگی را از آشوب و بحران نجات می دهد ادب است و همه مردم انسان های با ادب را احترام می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان این که ریشه اساسی فتنه سال 88 در ادبی است، اظهار داشت: بی ادبی موجب شد که عده ای بدون توجه به احترام اهل بیت (ع) و ولایت به مقدسات مردم توهین کنند و موجب زحمت مردم و بد جلوه نشان دادن چهره امت اسلامی شوند.

 

وی با بیان این که بی ادبی ریشه انحراف در تاریخ اسلام است، یادآور شد: اگر بی ادبی عده ای نبود و حق امامت به وسیله آنها غصب نشده و آنها بی ادبی نمی کردند و در جای پیامبر (ص) به ناحق نمی نشتند هرگز جهان اسلام دچار انحراف نشده و در اوج عظمت و اعتلا باقی می ماند./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات