۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۳۸۰۶۰
در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان؛

علمای بحرین در شهر قفول تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین طی تجمع گسترده در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول خواستار آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی این کشور شدند.
تجمع علماي بحرين در اعتراض به بازداشت شيخ علي سلمان

 
به گزارش خبرگزاری رسا، طلاب و علمای بحرین، امروز در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تجمع گسترده ای در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول برگزار کردند.

 

طلاب و علمای بحرین در این تجمع از همه روحانیان و انقلابیان خواستند تا آزادی شیخ علی سلمان و تحقق همه خواسته‎های مشروع خود در صحنه باشند و به مبارزه با رژیم آل‎خلیفه بپردازند.

 

آنان در بیانیه پایانی این تجمع تأکید کردند که دبیرکل جمعیت الوفاق با مواضع ثابت و صادقانه خود ثابت کرد که مدافع منافع مردم و خواسته‎های بر حق و عادلانه آنان و همچنین خواستار امنیت، ثبات، عزت و استقلال کشور است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه اقدام علیه شیخ علی سلمان به منزله اقدام علیه مردم بحرین است و مسؤولیت آن بر عهده رژیم حاکم است.

 

علمای بحرین راه حل بحران این کشور را عملی کردن مطالبات عادلانه مردم دانسته و خاطر نشان ساختند که مخالفت با مردم، سرکوب و مصادره حقوقشان و بازداشت شخصیت‎های دینی و سیاسی مورد قبول آنان نیست.

 

حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که روز گذشته به اداره مباحث جنایی فراخوانده شده بود، بازداشت شد.

 

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی با ذکر خبر فوق تأکید کرد که  شیخ علی سلمان از صبح روز گذشته در ساختمان مباحث جنایی در بازداشت بسر می برد.

 

این جمعیت با محکوم کردن بازداشت شیخ علی سلمان هشدار داد که چنین مسائلی علیه دبیرکل این جمعیت، اقدامی خطرناکی است که صحنه سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده‎تر می‎کند. الوفاق همچنین بر لزوم آزادی فوری شیخ علی سلمان تأکید کرده است.

 

همسر شیخ علی سلمان در مصاحبه با خبرنگاران از تماس تلفنی با وی خبر داد و گفت: ساعت 2 ظهر روز گذشته با شیخ سلمان تماس گرفتم و وی پس از آنکه خبر بازداشت و انتقال به مکانی نامعلوم را داد، تماس قطع شد.

 

این در حالی است که نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه از ورود وکیلان مدافع شیخ علی سلمان به ساختمان بازجویی جلوگیری کردند./994/ب902/د

ارسال نظرات