۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۱۳۲
قدیری ابیانه:

جریانی در دولت به دنبال دورکردن نیروهای مؤمن و انقلابی از مصادر امور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به حماسه مردم در روز نهم دی، گفت: برخی با روی کار آمدن دولت یازدهم در پی نفوذ به بدنه دولت هستند و دولت باید مرزبندی خود را نسبت به فتنه گران مشخص کند.
محمد حسن قديري ابيانه

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه مردم در روز نهم دی سال 88، گفت: مردم مشاهده کردند که فتنهگران در یک حرکت هماهنگ شده با سرویس‏های اطلاعاتی مانند موساد و سی‏‏ آی ای قصد براندازی نظام را دارند.

 

وی با بیان این‏که همه طیف‏های ضدانقلاب در این حرکت با هم هماهنگ بودند، ابراز داشت: این افراد برای این‏که به خواسته‏های خود برسند به مقدسات هم رحم نکردند و همین مسأله موجب شد که مردم به صورت خودجوش وارد صحنه شوند.

 

قدیری ابیانه با بیان این‏که مردم با حضور پرشور در راهپیمایی نهم دی نسخه فتنه گران را پیچیدند، اظهار داشت: مردم در این روز تاریخی خشم خود را نسبت به اهانت کنندگان روز قدس و حرمت شکنان روز عاشورا اعلام کردند.

 

وی با اشاره به این‏که برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 صرفا یک سوءتفاهم بوده و نباید به آن پرداخت، تصریح کرد: کودتا بر علیه جمهوری اسلامی، تلاش برای حکومت اقلیت بر اکثریت، تضعیف جمهوری اسلامی در بین جوامع بینالملل و تلاش برای از بین بردن نظام اسلامی نمی‏تواند سوءتفاهم باشد.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر این‌که فتنهگران در حوادث سال 88 به محاربه روی آوردند، خاطرنشان کرد: محاربه در اسلام حکم قتل نفس را در پی دارد و به سادگی نمیتوان از کنار آن عبور کرد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در فتنه سال 88 جریانی به دنبال تطهیر فتنه بودند و بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این جریان قوت بیشتری گرفت، افزود: اصرار دولت و شخص رییس جمهور برای انتصاب فتنه گران در راس وزارت علوم و دانشگاه‏ها جای سوال دارد.

 

وی ادامه داد: به نظر می‏رسد نقشه‏ای دیگر برای ایجاد فتنه در کشور در حال شکل گیری است و باید مراقب این فتنه‏ها و دلایل تدارک آن بود و قطعا چنین اقدامی بویی از اعتدال نبرده است و تدبیری در جهت استحکام نظام محسوب نمی‏شود.

 

کارشناس مسائل استراتژیک به یکی از دلایلی که گروه داعش در عراق توانست مشکل بزرگی را برای عراق به وجود آورد اشاره کرد و ابراز داشت: پستهای کلیدی کشور عراق توسط افرادی اداره می‎شد که به ملت و نظام عراق پای‏بند نبودند و کشور رابه بیگانگان و تروریست‏ها فروختند.

 

قدیری ابیانه با تأکید بر این‏که به کارگیری فتنه‏گران خائن خود یک خیانت بزرگ است، تصریح کرد: مسؤولین و شخص رییسجمهور باید مرزبندی خود را با فتنه مشخص می‏کردند ولی متاسفانه دولت در برخی از اظهاراتش نشان داد که فاقد مرز با فتنه‏گران است.

 

کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: جریانی در دولت درصدد بکارگیری فتنه‏گران و دور کردن افراد مومن و وفادار به اسلام و نظام از مصادر امور است و این موضوع زمینه هوشیاری و دقت بیش از پیش رییس جمهور را می طلبد./922/ت302/ج  

 

ارسال نظرات