۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۳۸۱۳۹
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای حامی مقاومت:

خاورمیانه در آینده عاری از گرو‌ه‌های تکفیری خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای حامی مقاومت با اشاره به نقش کشورهای استکباری در آماده کردن فضای اجتماعی مناسب برای رشد اندیشه‌های تکفیری، عنوان کرد: خاورمیانه در آینده عاری از گروه‌های تکفیری خواهد بود.
شيخ ماهر حمود، امام مسجد قدس در شهر صيدا لبنان

 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای حامی مقاومت در نشستی که امروز در منطقه أنصار جنوبی برگزار شد، آغاز گفت‌وگوها بین حزب الله و جریان المستقبل لبنان را اتفاق مبارکی برشمرد و اظهار داشت: گفت‌وگو تنها راهکار برای خروج از بحران فعلی لبنان و حل مشکلات کشور است.
 
وی افزود: رایزنی این دو جریان مهم لبنانی هر اندازه هم که به طول بکشد باز برای آینده لبنان مفید خواهد بود.
 
این عالم اهل سنت لبنانی نسبت به رشد اندیشه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: رشد جریان‌های تکفیری معلول برخی اقدامات اشتباه کشورهای استکباری است که فضای اجتماعی را برای اینکونه گروه‌ها مهیا کردند.
 
وی با تأکید براینکه نابودساختن گروه‌های تکفیری در گرو ایجاد یک دولت عادل و ساختارمند است، گفت: پایان دادن به منابع مالی و تسلیحاتی تکفیری‌ها  و همچنین برگزاری جلسات گفت‌وگو برای حل مشکلات داخلی می‌تواند عاملی برای خروج از مرحله بحران باشد.
 
شیخ ماهر حمود با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری جایی در آینده خاورمیانه ندارند، خاطرنشان کرد: ملت‌ها به هیچ وجه تفکرات این گونه جریان‌ها را بر نمی‌تابند و نمی‌توانند به همزیستی با تکفیری‌ها ادامه دهند./983/ب902/ک
ارسال نظرات