۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۲۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست:

9 دی تجسم ارادت مردم به ارزش‌های دینی و اصول انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که خروش مردم در 9 دی دارای پیام مذهبی، دینی و اجتماعی بود،‌ گفت: حماسه 9 دی تجسم ارادت، محبت و مودت مردم نسبت به اهل بیت(ع)، عاشورای حسینی، ارزش‌های دینی و اصول انقلاب بود.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست ، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این که ما نباید صرفا از حرکت 9 دی یک پیام سیاسی برداشت کنیم، اظهار داشت: خروش مردم در 9 دی دارای پیام مذهبی، دینی و اجتماعی بود.


وی تصریح کرد: حرکت مردم در 9 دی سال 88 تجسم ارادت، محبت و مودت مردم نسبت به اهل بیت(ع)، عاشورای حسینی، ارزش‌های دینی و اصول انقلاب بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هنجارشکنی‌های فتنه گران در سال 88 و بی حرمتی آنها به ارزش‌های اسلامی و عاشورای حسینی، تأکید کرد: مردم ما اگر از هر چیزی بگذرند، بدون تردید از مسائل مذهبی، ارزش‌های دینی و عاشورا نمی‌گذرند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه که مردم را در 9 دی به صحنه آورد این بود که مشاهده کردند دیگر بحث حزب و گروه و فکر سیاسی در میان نیست و عده‌ای به دنبال از بین بردن ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست بر ضرورت توجه به پیام های حماسه 9 دی تأکید کرد و گفت:‌ یکی از پیام‌های مهم این حماسه بزرگ به دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی نظام اسلامی بود که هیچ‌گاه نمی‌توانند خدشه‌ای به اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم وارد کنند.


وی با بیان این‌که 9 دی وظایفی را نیز متوجه مسؤولان و حاکمیت می‌کند، ابراز کرد:‌ مسؤولان باید از چنین ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کرده و سعی کنند این باورهای عقیدتی و انقلابی را حفظ کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فرهیختگان، نویسندگان و رسانه‌های گروهی نیز باید فارغ از برخوردهای جناحی و تسویه حساب‌های شخصی و کاسب کارانه این حوادث را مورد نقد و بررسی قرار دهند و از این ظرفیت عظیم مردمی به بهترین شکل استفاده کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست در ادامه با تأکید بر این‌که مبارزه با فساد باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، گفت: مسؤولان باید بدون ملاحظه و تعارف با مفاسد اقتصادی برخورد کرده تا مردم عدالت را ببینند و آن را احساس کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات