۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۸۳۲۰
نماینده ولی فقیه در سپاه در گرامیداشت 9 دی کرمان:

همراهی با آمریکا دستاوردی برای ایران ندارد/ تدبیر رهبری ماهیت سران فتنه را افشا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از دیدگاه های مهم و مطرح در زمینه سیاست خارجی ایستادگی و مقاومت است و طبق این دیدگاه که از بهترین روش ها برای سیاست خارجی است تعامل با آمریکا برای ما هیچ منفعتی ندارد.
حجت الاسلام علي سعيدي حجت الاسلام و المسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در کرمان گفت: در کشور ما دو دیدگاه وجود دارد که یکی بر ایستادگی تأکید دارد و راه مقاومت را پیش می گیرد و دیگر بر تعامل تأکید داشته و نگاه به ظرفیت بیرونی دارد؛ همین دو نگاه سبب شده سیاست دولت ها مختلف شود.
 
وی ادامه داد: این دو دیدگاه متفاوت در عرصه های سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و اداره کشور تأثیر گذاشته است؛ دیدگاه اول معتقد به تعامل سازنده است اما دیدگاه دیگر راه ایستادگی را بهترین راه می داند و معتقد است در کنار آمریکا نمی توان به چیزی رسید.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نفوذ و اقتدار جمهوری اسلامی گفت: امروز مرزهای ما از سواحل مدیترانه تا سواحل باب المندب توسعه داشته و می توان گفت مرزهای جمهوری اسلامی خاورمیانه است؛ این منطقه نفوذ ایران بوده و همین سبب شده است که عربستان دست به خودکشی بزند و نفت خود را با قیمتی پایین بفروشد.
 
وی اظهار داشت: مردم پس از رحلت پیامبر اسلام سه گروه شدند؛ عده ای مانند گذشته در زیر پرچم ولایت امیرمؤمنان قدم برداشته و عده ای دیگر جلوی ایشان ایستادند اما عده ای با سکوت و گوشه گیری خود هر دو طرف را نوازش کردند؛ ابوموسی اشعری ها و عبدالرحمن ابن عوف ها حتی از عناصر بر اندازی خلافت حمایت کردند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ابوموسی اشعری دعوا زبیر و حضرت علی(ع) را بر سر دنیا معرفی می کند و فتوا می دهد کسی که بهشت را می خواهد در این دعوا وارد نمی شود؛ امام حسین (ع) خونش را داد مردم را از تحیر در آورد عامل تحیر در بین مردم امثال ابوموسی اشعری بودند و فتنه عاشورا ریشه در سال های قبل خود داشت.
 
وی اظهار داشت: تفاوت مردم ما با مردم زمان حضرت امیر این بود که مردم پس از مردودی خواص از دور آن ها پراکنده شده و همچنان از ولایت پیروی کردند؛ پس از رحلت امام خمینی عده ای همچنان از رهبری اطاعت کردند و عده ای به مقابله پرداختند اما گروهی نیز هم با ولایت مداران بوده و هم با عناصر فتنه ارتباط داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: فتنه ها قابل تکرار هستند و این برای ما درسی از فتنه 88 بود؛ کشور ما از ابتدای انقلاب با چالش ها و پالایش هایی روبه رو بود؛ روزگاری صحنه گردان و هنرپیشه تعامل با غرب بنی صدر و بازرگان بودند و امروزه افراد دیگری در این صحنه بازی می کنند؛ اگر چه افراد رفته اند اما هنوز جریان فکری آن ها باقی است.
 
شباهت فتنه 88 با فتنه سامری و فتنه جمل
وی با اشاره به فتنه جمل گفت: فتنه 88 و فتنه جمل که هر دو با تهمت شروع شده اند و در یکی تهمت قتل عثمان و در دیگری تهمت تقلب در انتخابات عامل شروع فتنه بود؛ هردو فتنه اردوکشی کرده و به مقابله برخواستند و خواص  نیز در بین آنها حضور داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در فتنه سامری موسی(ع) سامری را محاکمه و زندانی نکرد بلکه موسی سامری را از اجتماع دور کرد تا مردم ماهیت فتنه گر را بهتر بفهمند؛ مقام معظم رهبری به حصر سران فتنه و دوری آن ها از اجتماع اکتفا کرد تا مردم به خوبی ماهیت فتنه و فتنه گر را درک کنند.
 
وی در پایان گفت: به برکت ایستادگی در برابر استکبار، نظام سلطه نتوانست به اهداف خود در سوریه برسد و نظام سوریه را براندازی کند؛ موشک های ما باعث شدند قدرت دشمن کم و به اقتدار ما افزوده شود؛ یکی از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی بدون تردید قدرت موشکی آن است و اکنون می بینیم موشک های حزب الله امان رژیم غاصب اسرائیل را بریده است./9704/پ202/ج
ارسال نظرات