۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۳۸۴۷۲
آیت الله عفیف نابلسی:

اتحادیه عرب شریک جرم آل خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علیمه امام صادق (ع) لبنان با تأکید براینکه اتحادیه عرب چشم خود را به روی جنایت‌های رژیم بحرین بسته است، این اتحادیه را شریک جرم آل خلیفه توصیف کرد.
عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در واکنش به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، خاطرنشان کرد: بازداشت شیخ علی سلمان اقدامی ظالمانه و برگرفته از ذهنیت امنیتی رژیم منامه است که برای حقوق بشر و آزادی‌های متداول هیچ ارزشی قائل نیست.
 

وی افزود: حکومت بحرین همه ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارد و به ستمگری در حق مردم این کشور می‌پردزاد.
 

این عالم لبنانی اتحادیه عرب را شریک جرم آل خلیفه قلمداد کرد و گفت: اتحادیه عرب چشم خود را به روی جنایت ‌های آل خلیفه در حق انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین می‌بندد. با این وجود رژیم بحرین نمی‌تواند به اقدامات ظالمانه خود در پرتو بی تفاوتی حکومت‌های غربی و سازمان های بین المللی ادامه دهد.

 

آیت الله عفیف نابلسی با اشاره به مسالمت آمیز بودن جنبش کرامت در بحرین، گفت: حکومت بحرین باید فورا با آزدای شیخ علی سلمان از جریحه دار کردن احساسات مردمی در بحرین اجتناب کند و مانع از عکس العمل شدید مردم نسبت به این اقدام شود.
 

وی تصریح کرد: اگر رژیم آل خلیفه آنگونه که ادعا می‌کند به دنبال آرام کردن شرایط و حل بحران است باید همه بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کرده و در راستای تصویب قانون‌های مورد نیاز برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز و برقراری توافق سیاسی در این کشور اقدام کند.


گفتنی است بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از سوی نیروهای امنیتی این کشور، واکنش شدید شخصیت‌های دینی و سیاسی جهان اسلام را به دنبال داشته است./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات