۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۸۴۹۰
معاون آموزش مؤسسه عالی امام رضا مطرح کرد:

ایجاد جریان فراگیر انقلابی با پیروی مردم و خواص از رهبری برای دفع فتنه ها

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی گفت: یوم الله 9 دی، یک موضوع نمادین مربوط به گذشته نیست که آثار و پیامدهای مربوط به امرور را نداشته باشد، بلکه یکی از شاخص های ارزیابی امروز ماست.
حجت الاسلام آقاجاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام قم،حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی معاون آموزش مؤسسه امام رضا(ع) همزمان با سالروز حماسه 9دی، در جمع اساتید، دانش پژوهان و کارکنان این مؤسسه به تبیین علل و عوامل فتنه 88 پرداخت.

 

وی از 9 دی به عنوان یک شاخص ارزیابی یاد کرد و افزود: یوم الله 9 دی یک موضوع نمادین مربوط به گذشته نیست که آثار و پیامدهای مربوط به امروز را نداشته باشد، بلکه یکی از شاخص های ارزیابی امروز ماست.


معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) یکی از رویکردهای مهم دشمنان انقلاب اسلامی را تولید مفاهیم و واژه ها دانست که بوسیله آن بتوانند واقعیات خارجی را تغییر دهند یا مدل تحریفی آن را بسازند و گفت: از جمله این واژه ها، واژه خشونت و افراطی گری است. سال های متمادی است که انقلاب اسلامی را متهم به خشونت و افراطی گری در منطقه می کنند تا بتوانند آن چیزی را که واقعیت ندارد را به مرور زمان به جای واقعیت بنشانند ولی موفق نشدند و حقیقت انقلاب اسلامی همچنان خود را حفظ کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه افزود: دشمنان انقلاب، در عین حال مأیوس نشدند و نسخه بدل تحریفی اسلام گرایی افراطی و خشن را تحت عنوان تکفیری ها و امثال آن در جهان اسلام ایجاد کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از جمله واژه ها و مفاهیمی که قبل از انتخابات 88 دنبال می کردند، واژه «تقلّب» بود. آنها مدت ها از جریان رسانه ای مسلط خود در دنیا استفاده و از وقوع یک تقلب برزگ انتخاباتی خبرسازی و مدام آن را تکرار کردند.


حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به هدف دشمنان انقلاب اسلامی از تکرار واژه تقلب اظهار داشت: یا واقعاً مطابق این خبرسازی، تقلبی اتفاق می افتاد که دراین صورت روز جشن آنها بود زیرا به دنبالش وقایع سیاسی اجتماعی تندی در جامعه صورت می گرفت و یا چنین خبری به واقعیت تبدیل نمی شد،اما می توانست یک مدل جعلی و تحریف شده تقلب را جریان سازی کند و متأسفانه این هدف دوم آنها در خارج محقق شد و در ادامه این جریان بود که در همان شب اول بعد از انتخابات، یکی از عناصر اصلی فتنه اعلام کرد که من با فاصله زیادی پیروز انتخابات شدم. بنابراین باید توجه کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی بر سر چه واژه هایی تمرکز کردند.


عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه افزود؛ نکته دیگر آن که همواره در جامعه،حاشیه هایی از افراد و گروه ها وجود دارند که منزلگاه ظهور و بروز مفهوم سازی دستگاه تبلیغاتی دشمنان یک ملت است. در قضیه تقلب، ظهور این فرایند در برخی از جریان های حاشیه ای جامعه بود که تشکیل کمیته صیانت از آراء از جمله آنها است.


حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه افزود: ایشان تعبیرات عجیبی از حوادث مربوط به فتنه 88 دارند. یکی از بیاناتشان این است که نخبگان سرِجلسه امتحان اند، امتحان عظیمی است. یک مطلب قابل توجه در بیان رهبری، تعبیر«امتحان عظیم» است.


وی بیان داشت: آنچه مسلم است، عظمت این فتنه به جهت حمایت های دشمنان انقلاب از قبیل آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها نبوده است، زیرا جنس حمایت ها و اقدامات خصمانه آنها همواره در طول انقلاب وجود داشت. عظمت این فتنه به جهت میدان داری کسانی بود که به تعبیر مقام عظمای ولایت، با نام امام، به اسم نظام اسلامی و با سابقه انقلابی مقابل اهداف نظام اسلامی ایستادند. وقتی طلحه و زبیر وارد میدان شوند، مشکل می شود، بعد ایشان فرمودند:«در این امتحان مردود شدن فقط این نیست که یک سال عقب بیافتیم،سقوط است.» و این را مشاهده کردیم که چه کسانی واقعاً سقوط کردند و هنوز نتوانستند و نخواستند که برگردند و عجیب تر آنکه این واقعه که مربوط به گذشته دور هم نیست، چطور عده ای که خود در فتنه نقش آفرین بودند امروز به دنبال تطهیر فتنه گران هستند در حالی که آنها سقوط کردند.


معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، در ادامه به سه عبرت مهم فتنه سال88 اشاره کرد و گفت: اولین عبرت این است که سخن دشمن، موضوعات برجسته در نگاه دشمن و تبلیغ او را بشناسیم و کسانی که در داخل کشور حرف دشمن را تکرار می کنند بشناسیم تا اهداف آنها در تحریف واقعیت و جریان سازی مفاهیم جعلی را با شکست مواجه کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: عبرت دومی که می توان از فتنه گرفت، این است که زمینه های ظهور و بروز فتنه های سیاسی و فرهنگی به ویژه در ابعاد حکومتی همواره وجود دارد و این اختصاصی به گذشته انقلاب ندارد. این سنت الهی است که ما را به امتحان بگیرد و فتنه ها از مهمترین زمینه های امتحانات سخت الهی است.  وظیفه ما، بازشناسی عوامل و زمینه های ظهور و بروز فتنه ها در نظام اسلامی است. چه عواملی چنین فتنه ای را پدید آورد؟ شرائط و موضوعات تسهیل کننده این فتنه در وضعیت حال و آینده انقلاب ما چیست؟

 

حجت الاسلام آقاجانی در پایان بیان داشت: سومین درس ما از فتنه، توجه به این نکته است که اسلام و انقلاب اسلامی ظرفیت بسیار بالایی در رفع و دفع چنین فتنه هایی دارد و این نقطه قوت ماست، منتهی مشروط به این است که مردم و خواص به دنبال رهبری یک موج و جریان فراگیر انقلابی را شکل دهند و این جریان انقلاب اسلامی آن قدر ظرفیت دارد که به امید الهی همواره پابرجا بوده و خود را به انقلاب عظیم حضرت ولیعصر ارواحنافداه گره زند و نشانه آن بیداری اسلامی در منطقه است از این رو باید گفت «ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین»./916/102/ع

ارسال نظرات