۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۵۲۴
حجت الاسلام رسایی:

امیدواریم سران فتنه توفیق توبه پیدا کنند/ ریزش ها و رویش ها نشانه سلامت نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رسایی گفت: حصر سران فتنه یک اقدام امنیتی و کاملاً شرعی و قانونی است، همچنین موسوی و کروبی در هر دادگاهی قرار گیرند باید بدانند حصر آنان فقط به دلیل برقراری امنیت ملی و جلوگیری از فتنه دیگر بوده که امید داریم تا سران فتنه توفیق توبه پیدا کنند.
حجت الاسلام رسايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، شب گذشته در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، بابیان این‌که9 دی روزی متفاوت در تاریخ ما بود، گفت: مناسبت سیاسی و بین‌المللی این روز به گونه دیگری بود چراکه رهبر معظم انقلاب نیز این روز را از ایام‌الله شمردند.

حجت‌الاسلام رسایی بابیان اینکه حماسه ما اعتقادی بود و نه انتخاباتی، تصریح کرد: فتنه سال 88 فتنه بزرگی بود و گردانندگان آن در داخل و خارج کشور نفوذ داشتند، اما به‌صراحت باید گفت عده‌ای که در سال 88 سکوت کردند همانند تنفس مصنوعی به فتنه، حیات دوباره بخشیدند .

عده‌ای نمی‌خواهند حماسه 9 دی یادآوری شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عده‌ای امروز نمی‌خواهند که حماسه 9 دی و واقعه سال 88 یادآوری شود، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی پس از اهانت فتنه‌گران به مقدسات و اصل ولایت‌فقیه ایجاد  شد و سبب شد تا موجی از نفرت و خشم در گروه‌ها و جناح‌های مختلف مردم پدیدار شود.

وی با اشاره به عدم تکریم نهادهای دولتی از حماسه 9 دی ابراز کرد: چرا باید حماسه 9 دی تا این اندازه در نهادهای دولتی کم‌اهمیت باشد درحالی‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود اعلام کردند دولت باید با فتنه مرز داشته باشد و این فتنه‌ها از خطوط قرمز هستند.

فراموشی 9 دی در نسل‌های آینده باعث ایجاد نفاق عظیم خواهد شد

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسلام آمریکایی، یادآور شد: اینکه گرامیداشت‌های 9 دی فقط در چند عنوان خلاصه شود چیزی از جنس اسلام آمریکایی بوده که امروز در عربستان وجود دارد اما باید در این عرصه با بصیرت گام برداشت، اگر حماسه 9 دی برای فرزندانمان یادآوری نشود منجر به نفاق عظیم‌تری در بدنه کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: گفت: سران فتنه پس از وقایع روز عاشورا طی بیانیه‌هایی از برخورد مردم و نیروهای انتظامی انتقاد کردند و گفتند فتنه گران مردمی خداجو بوده‌اند درحالی‌که چنین کارهایی را حتی رژیم دژخیم پهلوی نیز انجام نمی‌داد؛ هیچ‌یک از سران فتنه در شلوغی‌های سال 88  برائت نجستند و با صدور بیانیه‌های خود آنان را حمایت می‌کردند، 9 دی نقطه‌جوش عصبانیت مردم علیه فتنه‌گرانی بود که خیابان‌ها و مساجد را به آتش کشیده  و با  فهم  اسلام آمریکایی شعار خداپرستی سر می‌دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبش‌های سیاسی و سبز، بیان کرد: ما چهار نوع جنبش سبز در کشور داریم که یکی از آن‌ها سبز مقدس و سیدی بوده، سبز محترم در دسته دوم آن جای می‌گیرد که این شاخه  13 میلیونی بودند که در انتخابات به موسوی رأی دادند و احترام آنان به دلیل مشارکت مردمی واجب است، سبز دیگر سبز معترض بوده که بر انتخابات و به شعار تقلب معترض بودند، همچنین سبز آخر با عنوان سبز منحرف در جامعه مطرح بوده است.

نماز جمعه‌ای که مصداق مسجد ضرار بود

حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد:‌ در سال 88 یکی از نمازهای جمعه‌ای مورد رضایت آمریکایی‌ها قرار گرفت و به عقیده بنده آن نماز جمعه مصداق مسجد ضرار بود که در شبکه‌های بیگانه پخش و مورد تبلیغ غربی‌ها قرار گرفت، باید از نماز جمعه‌ای  که در آن کف بزنند، تبری جست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این‌که فتنه 88 به دلیل مناظرات چالش‌برانگیزی همانند شب 14 خرداد میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد صورت گرفته است را تأیید نمی‌کنم، درحالی‌که نخستین درگیری‌ها روز 25 خرداد بود.

وی بابیان اینکه آغاز فتنه، نامه بدون سلام و والسلام هاشمی رفسنجانی بود، گفت: هاشمی در 19 خرداد به مقام معظم رهبری نامه‌ای می‌نویسد و پیش از اینکه نامه به دست رهبر برسد متن نامه در سایت‌ها و فضای مجازی منعکس شد تا در صورت پشیمانی راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد.

ریزش‌های نظام نشانه سلامت جامعه است

وی  به ریزش‌ها اشاره کرد و گفت: ما از ریزش استقبال نمی‌کنیم اما همین ریزش‌ها در انقلاب نشانه سلامت جامعه است، نظامی که جذب و دفع نداشته باشد سالم نیست زیرا زندگی و پایندگی انقلاب بر مبنای همین ریزش‌ها  و رویش‌هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حصر سران فتنه، تأکید کرد: حصر سران فتنه یک اقدام امنیتی و کاملاً شرعی و قانونی است، همچنین موسوی و کروبی در هر دادگاهی قرار گیرند باید بدانند حصر آنان فقط به دلیل برقراری امنیت ملی و جلوگیری از فتنه دیگر بوده است و امید داریم تا سران فتنه توفیق توبه پیدا کنند./9315/پ201/ج

ارسال نظرات