۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۶۲۸
واکنش آیت الله نجفی به بازداشت شیخ علی سلمان؛

دولت بحرین را از چنین اقداماتی برحذر داشته بودیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و آل خلیفه را نسبت به چنین اقداماتی برحذر داشت.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را به شدت محکوم کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد.

 

در این پیام آمده است: با نهایت تأسف خبر بازداشت شیخ علی سلمان و صدور حکم اعدام علیه جمعی از سیاستمداران بحرینی را شنیدیم. بارها خطر چنین اقداماتی را به مسؤولان بازگو کردیم چرا که این مسائل به امنیت و صلح در منطقه ضربه می زند.

 

حضرت آیت الله نجفی نادیده گرفتن حقوق ملت بحرین و دور زدن خواسته های آنان را سبب برانگیخته شدن احساسات مردم دانست و افزود: به دولت بحرین درباره بازی با احساسات ملت هشدار داده و مسؤولان را به دوری از ظلم و اعطای حق مردم فرامی خوانم.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: حمایت قاطع خود را از فرزندان مظلوم ملت اعلام می داریم و به عزیزانمان در بحرین می گوییم با یاد خداوند متعال به طلب اطلاحات و مبارزه با فساد بپردازند. در حالی که خواستار برقراری ثبات در منطقه هستیم، برخی دولت ها به تنش زایی ادامه می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه سرنوشت ظلم و طاغوت بر اساس تجربه بشریت، هلاک و نابودی است، ادامه داد: همراه با ملت بحرین، آزادی همه زندانیان سیاسی، لغو احکام ظالمانه و آزادی شیخ علی سلمان را فریاد می زنیم.

 

حضرت آیت الله نجفی خاطر نشان ساخت: از خداوند متعال می خواهیم امنیت، آرامش و سعادت در دنیا و آخرت را برای ملت بحرین رقم بزند. بحرینی ها را نیز به صبر و استقامت دعوت می کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات