۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۶۳۱
روزنامه اسراییلی نوشت:

عربستان نگران نفوذ ایران در منطقه است

خبرگزاری رساـ یک روزنامه اسراییلی از امیدواری سیاستمداران اسراییلی از ایجاد رابطه مصر و قطر خبرداد و عربستان را مهمترین حامی این ارتباط دانست.
عربستان قطر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اسراییلی هآرتس در گزارشی از امیدواری دستگاه سیاسی اسراییل از ایجاد روابط سازنده قطر با مصر به پشتیبانی عربستان سعودی خبر داد.


این روزنامه نوشت: ارتباط دو کشور قطر و مصر یک گام موثر در راستای آوردن قطر در مسیر یک کشور سنی میانه رو است؛ اقدامی که عربستان سعودی برای آن تلاش بسیاری کرده است. این کار موجب می‌شود گروه‌های جهادی اهل سنت در خاورمیانه از جمله اخوان المسلمین میدانی برای جولان نداشته باشند.

 

در این گزارش آمده است: مصر سعی دارد قطر را از حمایت مالی اخوان المسلمین باز دارد و بار ها در گزارشاتی این خواسته را مطرح کرده است. علی رغم اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف حمایت مالی قطر از اخوان المسلمین، اما باز هم خبرهایی از پشتیبانی قطر نسبت به اخوانی‌ها به گوش می‌رسد.

 

 

این روزنامه اسراییلی به پشتیبانی عربستان از مصر و اهداف آن اشاره کرد و نوشت: حمایت عربستان از مصر برای جلب توجه مسوولان مصری و حفظ ساختار سیاسی مصر در چارچوب یک کشور سنی میانه رو است. ایران و حماس پس از دوسال اختلاف مجددا روابط گسترده خود را برقرار کردند و این مسأله برای عربستان سعودی یک هشدار جدی به حساب می‌آید.


هآرتس اذعان کرد که عربستان سعودی به شدت نگران گسترش نفوذ ایران در منطقه است و بر همین اساس از هیچ تلاشی برای حمایت از مصر و ایجاد روابط مستحکم بین قطر و مصر دریغ نمی‌کند./1321/
ب902/ک

ارسال نظرات