۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۶۴۱

عربستان برای جلوگیری از شورش مردمی از آمریکا کمک می‌گیرد

خبرگزاری رساـ یک شرکت امنیتی آمریکایی ماموریت دارد تا با استقرار یک واحد عملیاتی در عربستان سعودی از وقوع شورش‌های داخلی در این کشور که پیش بینی می شود در آستانه قیام سراسری باشد، جلوگیری کند.
آمريکا و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع آمریکا به ایگیس ال.ال.سی Agegis LLC که یک شرکت امنیتی خصوصی است دستور داد تا یک واحد عملیاتی مستقر در عربستان ایجاد کند تا با همکاری سیستم امنیتی-اطلاعاتی سعودی از وقوع شورش‌های داخلی در این کشور که در آستانه قیام سراسری می باشد، جلوگیری کنند.

 

وزارت دفاع عربستان واحد جدیدی را در ارتش تحت عنوان «الاعتقاد و العقلیه» تاسیس نموده است. در این واحد روانشناسان متبحر مکلف به بررسی وضعیت فکری و روحی نیروهای نظامی و برنامه‌ ریزی برای بهبود این شرایط را بر عهده دارد.

 

پایگاه تحلیلی-خبری الوقت با انتشار این خبر نوشت:  این واحد جدید وظیفه تامین سلامت عقیدتی و روانی نظامیان عربستانی را عهده دار بوده و بر تحولات روحی آنها نظارت خواهد داشت.

 

گفته می‌شود تاسیس این واحد در پی افزایش گرایش‌های افراطی و تکفیری در میان نیروهای نظامی حتی نسبت به همکاران و مقامات ارشد سعودی ایجاد شده است. گزارش دریافتی حاکی از آن است طی ماه‌های اخیر صدها نفر از افسران ارتش عربستان به جرم اقدامات افراطی و تکفیری تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

 


اکانل پژوهشگر آمریکایی و متخصص عملیات نفوذ در میان مردم محلی در مناطق منازعه است. آمریکا و عربستان برای کنترل مردم (مفتی های سنی مخالف ال سعود و شیعیان) و جلوگیری از وقوع شورش‌های داخلی در این کشور که در آستانه قیام سراسری می باشد، همکاری می‌کنند.

 

 

برخورد سیستم اطلاعاتی عربستان با طرفداران داعش

 

از دیگر سو منابع خبری در گزارشی اعلام کردند که هک شدن نرم‌افزار Snapchat منجر به انتشار بیش از 13 گیگ از تصاویر خصوصی کاربران این نرم‌افزار در سایت‌های همچون 4chen شد. بر1پایه این گزارش،‌این حجم از تصاویر که بیش از 200,000 برآورد شده است، دامنه مختلفی از مسائل را شامل شده است. بسیاری از تصاویر منتشرشده از کاربران عربستانی نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان زیادی به گروه داعش تمایل دارند و با پوشیدن لباس سیاه‌رنگ و در کنار پرچم داعش از خود عکس گرفته‌اند. اخبار تأیید نشده از داخل عربستان نیز گویای آن است که سرویس اطلاعات عربستان به کمک عکس‌های منتشرشده اکنون در حال انجام عملیات وسیع دستگیری افرادی است که تلویحاً در تصاویر خود از داعش حمایت کرده‌اند.

 

به نظر می رسد هک کردن این نرم افزار توسط دستگاههای امنیتی سعودی انجام گرفته تا از یک طرف با طرفداران افراطی داعش که مخالف دولت سعودی هستند برخورد کند و از طرف دیگر به افکار عمومی وانمود کنند که مبارزه با تروریست های داعش از برنامه های راهبردی عربستان می باشد درحالیکه تاکنون نتوانسته صداقت مبارزه با داعش را برای مردم منطقه به اثبات برساند و فقط جنبه تبلیغاتی مبارزه با تروریست را پررنگ کرده است./1321/د102/ک

ارسال نظرات