۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۸۶۵۱

اظهار تاسف روسیه از رای منفی شورای امنیت به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین

خبرگزاری رسا ـ روسیه ضمن ابراز تاسف از رای منفی شورای امنیت سازمان ملل به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین نسبت به بروز ناامنی و خشونت در منطقه خاورمیانه هشدار داد.
پرچم فلسطين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روسیه ضمن ابراز تاسف از رای منفی شورای امنیت سازمان ملل به طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین نسبت به بروز ناامنی و خشونت در منطقه خاورمیانه هشدار داد.
 
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در این ارتباط گفت: عدم اقدام شورای امنیت سازمان ملل در منطقه خاورمیانه وضعیت را به حالت خطرناکی سوق داده که پذیرفتنی نیست.
 
نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از رای منفی شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن دولت فلسطین، این اقدام را یک "اشتباه استراتژیک" خواند.
 
ویتالی چورکین همچنین خاطرنشان کرد که شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی و عدم همبستگی جهانی برای مقابله با این شهرک سازی ها می تواند اقدامات مرتبط با به رسمیت شناختن دولت فلسطین را خنثی کند.
 
گفتنی است، قطعنامه به رسمیت شناختن دولت فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی با رای منفی شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شد.
 
این قطعنامه پیشنهادی در حالی که به 8 رای مثبت احتیاج داشت با 7 رای مثبت کشورهایی مانند فرانسه، روسیه و چین، دو رای منفی آمریکا و استرالیا و 5 رای ممتنع کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله انگلیس رد شد.  
 
ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد رای منفی شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن دولت فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را "تاسف بار" خواند./990/ب902/ک
ارسال نظرات