۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۳۸۶۹۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

تبلیغ صحیح اندیشه های دینی رسالت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا عصر امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی با اشاره به این که خوشبختانه این شهرستان به تناسب جمعیت طلاب و روحانیان زیادی دارد، گفت: در حال حاضر بیش از صد روحانی مستقر، طرح هجرت و بومی در این شهرستان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

 

وی از آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری گفتمان های دینی و نشست های بصیرتی در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تبلیغی مناسبی برای بهره گیری در مدارس وجود دارد.

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید به شیوه ای صحیح از سوی روحانیت در عصر حاضر تبیین شود.

 

وی تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم. 

 

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

 

وی ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺒﯿﺎء و ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺧﺎﺗﻤﯿﺖ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﻓﯿﻊ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﻔﻆ و ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

 

حجت الاسلام الیاسی ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، گفت:  وحدت به این معنی نیست که شیعه و سنی تغییر مذهب دهند، بلکه وحدت به معنی حفظ امت واحده اسلامی و دفاع از آموزه‌های اسلامی است.

 

حجت الاسلام الیاسی افزود: ماه ربیع‌الاول فرصتی مناسب برای تحکیم پایه‌های وحدت و انسجام اسلامی در کشور است که باید معارف دینی و الهی در چهارچوب آیین مقدس اسلام به نسل جوان جامعه آموزش داده شود و ادارات در بزرگداشت این هفته با تمام ظرفیت و استفاده از پتانسیل وارد شوند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش نکا نیز در این جلسه با تأکید بر این‌که سطح کیفی آموزشی و ارتقای سطح معرفتی دانش‌آموزان جز با بهره‌مندی از نکته نظرات علما و فضلای حوزوی ممکن نخواهد بود، تصریح کرد: فعالیت کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اثربخش بوده اما هنوز با کمبود امام جماعت روحانی در مدارس مواجه هستیم.

 

وی با بیان این‌که تعامل نزدیکی با حوزه های علمیه خواهران و برادران و آموزش و پرورش وجود دارد، ادامه داد: طرح امین از جمله طرح های موفقی بود که با همکاری این دو نهاد در مدارس برگزار شد و بسیار مفید بوده است.

 

ولی نژاد گفت: در طرح امین حضور روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس نسبت به سال‌های گذشته پررنگ تر شده و هماهنگی های لازم برای اجرای مشترک برنامه های عقیدتی وجود داشته که امیدواریم این ارتباط در سال جاری نیز همچون گذشته ادامه یابد./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات