بیعت با ولی به معنای بیعت با خداوند است
امیر حسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به مناسبت همزمانی حماسه «9دی» و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) درباره این که چرا شیعه معتقد به حکومت مهدوی است، گفت: در آراء و افکار اسلامی، انسان خلیفه الله است بدین معنا که جانشین خدا است بنابراین وقتی کسی قائم مقام است، صفاتی از خداوند در او نهادینه و اختیاراتی بر او نهاده شده است که این فرد باید کارش را به درستی انجام بدهد و متصل به وحی باشد.
وی با بیان این که جدا کردن انسان از وحی به معنای نابودی است، اظهار کرد: این جریان اتصال نیاز به رابط و مرتبط و مسیر دارد و این کشتی نیاز به ناخدای راهنما هم دارد، افزود: این کشتی همان هدایت کننده انسان است که در این مسیر حرکت کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:این تعریف، همان حکومت صالحان است، بنابراین هرکس لیاقت و شایستگی حکومت بر روی زمین را نمی تواند پیدا کند و کسی حق حکومت دارد که نزدیک ترین انسان ها به خداوند باشد هم در قول و هم در عمل.
بیعت با ولی به معنای بیعت با خداوند است
قاضی زاده در ادامه درباره بیعت با ولی گفت: معنای ولایت انبیاء و معصومان(ع) هم به معنای گناه نکردن آن ها است چرا که آنان قرار است هادی انسان ها در مسیر زندگی باشد که اگر خودش گناهکار باشد نمی تواند هدایت گر باشد.
وی تصریح کرد: کسی که در این جایگاه قرار گرفت و متصل به وحی بود، همراهی با او به معنای بیعت با خدا است چرا که وقتی ما با امام بیعت می کنیم بدین معناست که با خدا بیعت می کنیم و قولی که خداوند از انسان گرفته است که در مسیر او بمانیم در راستای همان عهدی که با خداوند بسته ایم و به همین دلیل هم در این دنیا با امام و نماینده خداوند در عالم بیعت می کنیم.
وی افزود: حکومت مهدوی همان حکومت علوی است چرا که حکومت علوی شکل گرفت تا ما بر روی کره زمین مدل حکومت الهی را داشته باشیم تا بتوانیم مقایسه کنیم که آیا توانسته ایم به مؤلفه های حکومت الهی نزدیک بشویم و آگاهی داشته باشیم وقتی که آخرالزمان اتفاق بیفتد او چگونه جهان را اداره خواهد کرد و مدل عینی داشته باشیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوران حکومت علوی پیامبر اکرم(ص) در مدینه نیز همان مدل حکومت مهدوی است./934/ت302/ب5