۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۷۸۱
حجت الاسلام ملک‌دار خبرداد؛

دبیرخانه دائمی تعامل حوزه با نهادهای مختلف راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه با بیان این‌که سند تعامل حوزه و مسؤولان نهاد‏های مختلف در هشت بند به تصویب رسیده است، گفت: آسیب‏های آن در حال بررسی است و در نهایت قرار شده که دبیر خانه دائمی برای این تعامل ایجاد شود که در همین معاونت و با مسؤولان دیگر نهاد‏ها پلی ارتباطی به حوزه ها و دیگر نهادها باشد.
ملک دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین اجلاس مسؤولان روحانیون نهاد‏ها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل صبح امروز در جامعه مدرسین قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت‏الاسلام محمود ملک دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در پاره‏ای از گزارشات این معاونت گفت: در سال‏های اخیر شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه کار‏های بسیار مفید و گسترده‏ای را انجام داده است.

 

وی افزود: ایجاد مدیریت‏های استانی و شورای مدیریت در استان‏ها در راستای حفظ رسالت‏های حوزه و تعهد نسبت به آرمان‏های انقلاب را بیشتر از گذشته کرده است.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد:  این معاونت با بخشهای مختلف که در ذیل آن هستند مسؤول ساماندهی دانش آموختگان و شناخت نیاز‏های جامعه و استفاده از طلاب در این امر است که از در خواست های رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این معاونت در سه بخش به فعالیت می‏پردازد، نخست شناسایی طلاب عالم و ماهر در عرصه‏های مختلف تبلیغی و اجرایی، دوم نیاز سنجی در سطح جامعه نسبت به فعالیت‏های علمای دین و در نهایت پشتیبانی و آموزش فعالیت‏های کاربردی برای دانش آموختگان.

 

حجت‏الاسلام ملک دار در تفصیل فعالیت‏های این معاونت گفت: تا اکنون حدود 40 هزار نفر از طلاب در سراسر کشور  آمادگی خود را برای خدمت به نظام اعلام کرده‏اند و از این تعداد چهار هزار نفر به مرحله مصاحبه پذیرفته شده‏اند و در ضمن 150 ارگان و نهاد اجرایی نیز احساس نیاز خود به روحانیون را ابراز داشته‏اند که با 8 نهاد به توافق‏های اولیه رسیده‏ایم.

 

وی در پایان ابراز داشت: سند تعامل حوزه و مسؤولان نهاد‏های مختلف نیز در هشت بند به تصویب رسیده است و آسیب‏های آن در حال بررسی است و در نهایت قرار شده است که دبیر خانه دائمی برای این تعامل ایجاد شود که در همین معاونت و با مسؤولان دیگر نهاد‏ها پلی ارتباطی به حوزه ها و دیگر نهادها باشد./1329/پ202/ف

ارسال نظرات