۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۸۲۸
معاون پژوهش بنیاد مهدویت:

انقلاب اسلامی ایران بستری برای ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش بنیاد مهدویت گفت: انقلاب اسلامی ایران که به دستان امام خمینی(ره) و جامعه پرشور ایران رقم خورد، بستری را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرد که باید در راستای حفظ آن کوشید.
مهدويت

حجت الاسلام محمد رنجبر، معاون پژوهش بنیاد مهدویت در کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: طول عمر امام زمان(عج) تعجب آور نیست، چراکه ما در قرآن شاهد طولانی بودن عمر بسیاری از انبیا هستیم، همانند حضرت نوح(ع) که تنها مدت رسالت ایشان 950 سال بوده است.

 

وی در ادامه افزود: در کتاب مقدس تعدادی از انبیا را نام می برد که برخی از آن ها عمر بسیاری دارند، از جمله حضرت آدم(ع) که حدود 900 سال عمر کردند.

 

حجت الاسلام رنجبر عنوان کرد: از جهت تحقیقات علمی تاکنون هیچ پزشکی ثابت نکرده که عمر انسان محدود است، بلکه تحقیقات علمی نشان می دهد که انسان با رعایت آداب و حفظ سلامتی می تواند عمر بسیار طولانی داشته باشد.

 

وی با بیان این که خداوند متعال قادر به هر کاری است، ابراز داشت: افزون بر دلایلی که برای طولانی بودن عمر آوردیم، می توان گفت که خواست خداوند متعال برای طولانی بودن عمر حضرت مهدی(عج)، به تنهایی دلیل است.

 

معاون پژوهش بنیاد مهدویت بیان داشت: هدایت های امام زمان(عج) در عصر غیبت وجود دارد و ما در طول تاریخ همیشه شاهد آن ها بوده ایم، همچون هدایت عالمان بحرینی درباره انار که خود بحثی مفصل دارد.

 

وی هدایت امام زمان را برای جامعه همیشگی دانست و افزود: اگر کسی با نیت خالص از امام زمان(عج) درخواستی داشته باشد، ایشان وی را بی جواب نمی گذارد.

 

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به وظایف منتظران در عصر فرج تصریح کرد: انتظار فرج یک حالت نیست بلکه براساس فرمایش نبی اکرم(ص) یک عملی است که از همه اعمال با فضیلت تر است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: یاران امام زمان(عج) از منتظران ایشان هستند و منتظران ایشان کسانی اند که اهل تقوا و اخلاق نیکو باشند.

 

معاون پژوهش بنیاد مهدویت یادآور شد: وظیفه دیگر منتظران فرج بسترسازی برای ظهور است و جامعه از هر جهت باید به گونه آماده شود که در زمان ظهور هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.

 

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران که به دستان امام خمینی(ره) و جامعه پرشور ایران با شهیدان رقم خورد، بستری را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرد که باید در راستای حفظ آن کوشید./9706/ت302/ب4

ارسال نظرات