۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۳۸۸۳۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اقدامات تشیع لندنی جفا و ظلم به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اقداماتی که تشیع لندنی به دنبال ترویج آن است را جفا و ظلم در حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توصیف کرد و گفت: آنان که در حال حاضر قمه زنی را در عزاداری امام حسین (ع) یک ارزش می دانند به تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی را ترویج می دهند.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز پنج شنبه در آستانه فرا رسیدن هفته وحدت در جمع طلاب و روحانیان در حسینیه قدس مجتمع آموزشی امین، با بیان این که امروز جهان شیعه باید مساله ولایت و برائت از دشمنان ولایت را فقط از منویات  امام خامنه ای استخراج کند، گفت: برخی امروز متاسفانه چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه با چند پیش فرض نادرست مبنی بر این که چه کسانی پیروان اهل بیت هستند و چه کسانی پیرو اهل بیت نیستند تصورشان این بوده که وحدت با اهل سنت اشتباهی تاریخی است.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به  این که برخی شیعیان، شیعه بودن را فقط  به عزاداری و زیارات منحصر می کنند، عنوان کرد: نگاه این گروه که به تعبیر مقام عظمای ولایت شیعه لندنی هستند درک دقیقی از معارف شیعه ندارند و فقط به عنوان یکسری شیعه نما که اکثر آنها مسلماٌ وهابی نفوذی یا مورد نفوذ قرار گرفته هستند به تخریب اهل سنت پرداخته تا با این کار به فقه جهادی خود که مبنی بر جنگ مسلمان با مسلمان هستند جامه عمل بپوشند که البته ما همان جهاد را هم در آنها نمی بینیم چون منحصراٌ به شیعه کشی بدل گشته است.

 

وی ادامه داد: آنان که در حال حاضر قمه زنی را در عزاداری امام حسین (ع) یک ارزش می دانند به تعبیر امام راحل  اسلام آمریکایی را ترویج داده و ولایتی های بی دین هستند و امام خامنه ای نیز اخیرا با تعبیر شیعه لندنی این هشدار را به شیعیان داده اند که اینها شیعه اصیل نیستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که اعترافات تکفیری های همچون عبدالمالک ریگی حقایق و پشت پرده های بسیاری را بازگو می کند، گفت: ریگی در اعترفات خود گفته بود که ما وقتی می خواستیم جوانان سنی را برای عملیات انتحاری در حسینیه های زاهدان بفرستیم بخاطر آنکه تردیدی در آخرین لحظات در قلبشان ایجاد نشود برخی از فیلم ها که به مقدسات اهل سنت توهین شده بود را به آنها نشان می دادیم.

 

وی افزود: ما برای پیروی از ولایت و برائت از دشمنان ائمه نباید از خود امام سبقت بگیریم چرا که حضرت امیر المومنین علی(ع) در جنگ با معاومیه چند تن از شیعیان را دیدند که به معاویه فحاشی می کردند، امام فرمود چه می کنید گفتند به شما فحاشی شد ما پاسخ می دهیم ایشان ناراحت شدند و فرمودند شیعیان ما این گونه نیستند شیعیان ما باید مبین باشند.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمود آنگونه باشبد که هر کس شما را ببیند بر امام صادق(ع) رحمت بفرستد، گفت: امرز تشیع لندنی طراحی خود وهابیت خبیث و آمریکای شرور است؛ مستنداتی بدست آمده که اینها برای هر نواری که لعن خلفا و فحاشی به مقدسات اهل سنت در آن ضبط شده باشد میلیون ها دلار می پردازند.

 

وی ادامه داد: باید از اوصاف قیام عاشورا بفهمیم که شعیانی که دم از عشق حسین می زنند و بر خلاف قاعده ولایت حرکت می کنند همان هایی هستند که در روز عاشورا ناموس خدا و اهل بیت را در کربلا تنها گذاشتند؛ در صف72 تن یاران امام حسین(ع) که خوب می نگریم بسیاری از کسانی که حضور داشتند به معنای مصطلح ما حتی شیعه نبودند و یا تازه مسلمانان مسیحی بودند که خود جای تامل دارد.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید بدانند 90 درصد از معارف شیعه را می توان از منابع اهل سنت اثبات کرد پس خوب باید تاریخ بخوانید و نگاه شما به رهنمودهای مقام عظمای ولایت باشد تا با تبلیغ این منویات به گسترش معارف شیعه کمک کنید./837/پ202/ج

ارسال نظرات