۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۳۸۹۲۱

اکران فیلم های جشنواره عمار در بیش از 20 شهرستان خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جشنواره فیلم مردمی عمار خراسان رضوی از اکران فیلم های این جشنواره در 24 شهرستان استان خبر داد.
جشنواره مردمي فيلم عمار

احسان مینایی، دبیر اجرایی جشواره مردمی فیلم عمار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از آغاز این جشنواره در خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: امسال افتتاحیه ها در شهرستان ها انجام و مراسم اختتامیه به دلیل حجم بالای آثاری که هنرمندان،  به دبیرخانه مرکزی ارسال کرده اند، برای اولین بار با داوری استانی در مشهد برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در مراسم اختتامیه که با حضور فعالان اجرایی اکران ها همراه است، از بهترین اکران کننده ها و برترین آثار تقدیر می شود.

 

مینایی تصریح کرد: از 24شهرستان و 150 نهاد در مشهد تقاضای اکران داشتیم که بسته های اکران شامل 11 دی وی دی، حدود 50 اثر کوتاه 5 دقیقه ای و بلند 90 دقیقه ای برای آن ها ارسال شده است.

 

دبیر اجرایی جشواره مردمی فیلم عمار به قالب آثار بسته های اکران جشنواره اشاره  و تصریح کرد: قالب های انتخاب شده شامل مستند کوتاه، مستند بلند، فیلم داستانی، انیمیشن و پویا نمایی می شود که در موضوعات تاریخ معاصر ایران، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، فتنه 88، نقد درون گفتمانی و بیداری اسلامکی در اختیار مخاطبین قرار داده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره از لایه های مختلف مردم تشکیل شده و دامنه گسترده ای دارد که  اقشار روستاییان، دانش آموزان، دانشجویان و حتی پیش دبستانی را مخاطب خود قرار می دهد.

 

مینایی افزود: پایگاه های بسیج، مساجد، مدارس و برخی از دانشگاه ها از درخواست کنندگان بسته های جشنواره عمار بوده اند که در بین آن ها سهم مساجد بیشتر است./844/ت302/ب5

 

ارسال نظرات